De branche van Handel en retail is sinds een aantal jaren drastisch aan het veranderen. De bestedingen van de consument liepen terug door de recessie. Winkelpanden staan leeg door afnemende traffic.

En deze ontwikkeling viel samen met de opkomst van consumententechnologie zoals smartphones, tablets en breedband-internet. Shoppers zijn anders gaan winkelen en maken steeds vaker gebruik van andere (online) kanalen. Hoe reageert u op deze veranderingen? Door te snijden in kosten? Door uw business model aan te passen? Of door te innoveren en nieuwe en andere samenwerkingsverbanden aan te gaan?

Partner Mark Hoekstra

Handel & retail

Neem contact op

Retail en handel

Omdat de shopper journey verandert, zal ook de rol van de fysieke winkel veranderen. Het is niet langer genoeg om naast fysieke winkels ook een webshop te hebben. De shopper verwacht dat alle kanalen, zowel online als offline, naadloos op elkaar aansluiten. Maar wat betekent dat voor de processen, de technologie en voor de manier waarop u de organisatie aanstuurt? Een omnichannel strategie stelt niet alleen eisen aan technologie; het is een ander verdienmodel met impact op de gehele organisatie, van formulemanagement en marketing, category management en inkoop, productie en logistiek, shopmanagement en merchandising. Wat de consument wil is leidend.

Hoe maakt uw organisatie deze transformatie? Wat wordt uw business model en welke veranderingen vereist dat voor uw organisatie? Hoe kunt u samenwerken met partijen uit de keten? Hoe kunt u door cost & cash management de cashflow verbeteren? Hoe kan een omnichannel strategie tot omzetvergroting leiden?

Hoe kan Grant Thornton u helpen?

De professionals van Grant Thornton combineren inhoudelijke expertise met branchekennis die ze hebben opgedaan bij klanten in de branche. Grant Thornton biedt een totaalpakket aan diensten en oplossingen waarmee we u helpen uw strategie te realiseren. Daarvoor werken we samen met verschillende partijen die specifieke oplossingen bieden.