Advisory

Marketingbureaus versterken hun positie en afzetmarkt door M&A

Evert Everaarts Evert Everaarts

Het eerste halfjaar van 2016 laat een aantal interessante transacties zien in de digital marketing sector. Ondanks dat de Nederlandse markt aanzienlijk kleiner is dan omringende markten, zoals Duitsland en Engeland, zijn buitenlandse strategische partijen in toenemende mate geïnteresseerd in Nederlandse digital marketing bedrijven. Daarnaast zijn ook financiële investeerders geïnteresseerd geraakt in de digital marketing sector. In dit artikel lichten wij deze ontwikkelingen en interesses verder toe.

Sterke groei overnames marketing technologie

In het rapport 'A look back 2015 a busy year for M&A' kwam naar voren de dat fusie- en overname activiteit in de MarTech sector sterk was toegenomen. Cijfers van het eerste half jaar laten zien dat deze trend zich doorzet in 2016. Er is zelfs een stijging in het aantal transacties in de MarTech sector. Ongeveer een derde van alle MarTech deals hebben betrekking op marketing automation. Mobile en eCommerce bedragen ongeveer 20% van alle Ad/MarTech deal (bron: Results International).

Fusie en overnamespecialisten Evert Everaarts en Abel Spohr van Grant Thornton spraken in de eerste helft van 2016 met zo’n 25 bedrijven in de digital marketing sector. Evert Everaarts: “Opvallend is dat deze bedrijven bijna allemaal hebben aangegeven dat zij zich op een strategisch kruispunt bevinden.”

Download het rapport om het gehele onderzoek te lezen.

Download rapport Rapport Digital Marketing - Marketingbureaus versterken hun positie en afzetmarkt
Download PDF [ 492 kb ]