-
Financiële administratie & outsourcing
Hoe weet ik of mijn onderneming goed loopt? Een accurate financiële administratie geeft u de informatie die u nodig heeft om de juiste beslissingen te nemen.
-
Financieel inzicht
U wilt de juiste financiële beslissingen nemen op basis van betrouwbare en overzichtelijke managementinformatie. U wilt op ieder moment weten hoe u ervoor staat en waar u moet bijsturen.
-
Financial compliance
Is uw onderneming internationaal actief? Dan wilt en moet u voldoen aan de (financiële) wet- en regelgeving in de verschillende landen waar u actief bent. Maar hoe houdt u financieel overzicht?
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
-
Corporate finance
Hoe sluit ik een goede deal als ik mijn bedrijf ga verkopen – of als ik een ander bedrijf koop?
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
-
Impact House
Hoe kunt u verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders, regelgeving en de vraag vanuit klanten en de maatschappij?
-
Transaction services
Hoe krijg ik het (ver)koopproces van mijn bedrijf voor elkaar zonder al teveel kopzorgen? Wij zorgen voor een stevig fundament voor beslissingen bij de aan- en verkoop van bedrijven.
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
-
Valuations
Verkoopt u uw aandelen, koopt u een andere aandeelhouder uit of laat u nieuwe investeerders toetreden? Werkt u aan een juridische of fiscale herstructurering? Bent u in gesprek met de fiscus voor de overdracht naar uw kinderen of medewerkers? Zit u met een geschil? Of wilt u voldoen aan uw verslaggevingsvereisten, zoals Purchase Price Allocation en Impairment Testing? Allemaal situaties waarbij de waarde van uw onderneming belangrijk is. De dynamiek kan per situatie echter heel verschillend zijn: waarde is namelijk altijd contextgevoelig.
-
Academy
Cursussen aan advocaten, vanuit aanvullende kennisgebieden aan de juridische dienstverlening van de advocatuur, brengen een kennisuitwisseling tot stand in het voordeel van de klant.
-
Controle jaarrekening
U moet zich financieel verantwoorden, bijvoorbeeld aan aandeelhouders en andere stakeholders. Financiële informatie moet dus betrouwbaar zijn.
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
-
ISAE & SOC Reporting
Zakelijk Nederland is de afgelopen jaren flink veranderd. De overheid confronteert organisaties met toenemende regulering en compliance vereisten.
-
Pre-audit services
Pre-audit services staat voor het ‘controlegereed’ maken van de gehele financiële administratie voordat de externe accountant start met de controle van de jaarrekening.
-
Sarbanes Oxley controle en advies
De SOx wetgeving schrijft voor dat management structureel verantwoording af moet leggen over de interne controle met betrekking tot de financial statements. Dit moet bewezen worden door een verklaring van een onafhankelijke accountant.
-
Subsidieverklaringen
Is uw onderneming niet wettelijk verplicht tot controle, maar wilt u toch zekerheid verkrijgen over de getrouwheid van de cijfers?
-
Belastingadvies voor het mkb in Nederland
Hoe kan ik gebruikmaken van de innovatiebox? Kan ik die steeds terugkerende belastingaangiftes uitbesteden? Wat kost het als ik morgen wegval? Hoe regel ik mijn oudedagvoorziening? Voldoe ik wel aan alle nieuwe regelgeving? Zal ik NOW3 aanvragen? Allemaal goede vragen. Wij helpen met de antwoorden.
-
Belastingadvies voor Nederlandse multinationals
Als ik die interessante Head of sales in Frankrijk wil aannemen, hoe zit dat dan fiscaal? Welke vennootschap kan het beste een overname doen? Hoeveel scheelt het, als ik al onze belastingaanslagen wereldwijd bij één partij neerleg? Voor wie kan ik gebruikmaken van de 30%-regeling? En hoe? De boete van ‘niet melden’ 830.000 euro? Wat moet ik precies wél melden bij grensoverschrijdende fiscale constructies? Goede vragen. Wij beantwoorden er dagelijks honderden wereldwijd. Scherp en met aandacht voor uw situatie. In welk land dan ook.
-
Btw-advies
Als ondernemer heeft u te maken met btw-wetgeving, zowel als u nationaal als internationaal onderneemt. Die wetgeving is vaak complex. Een juiste toepassing en optimale benutting van de mogelijkheden van de btw-wetgeving vraagt specialistische kennis. Kennis die wij u kunnen bieden.
-
Douaneadvies
Ons internationale netwerk van douanespecialisten wijst u op de mogelijkheden die de douanewetgeving kan bieden. Dat bespaart u heel wat kosten en moeite.
-
HR services
Human resources services van Grant Thornton helpt u om uw zakelijke doelstellingen te bereiken en de loonkosten in bedwang te houden.
-
Innovatie & subsidieadvies
Gaat u met uw organisatie risicovolle projecten aan? De overheid stelt financiële middelen beschikbaar, door middel van het stimuleringsbeleid, voor ondernemers. De subsidieadviseurs van Grant Thornton adviseren en assisteren u graag bij uw subsidieaanvraag.
-
Tax technology
Weet u wat uw belangrijkste fiscale risico’s zijn? En weet u hoe u deze risico’s identificeert en beheerst? Heeft u voldoende tijd om u te focussen op de fiscale zaken die ertoe doen?
-
Transfer pricing
Transfer pricing (interne verrekenprijzen) raakt de meeste multinationale bedrijven. Voldoet uw organisatie aan de transfer pricing-documentatieverplichtingen?
-
Sustainable tax
In deze veranderende wereld wordt het steeds belangrijker om niet alleen naar de financiële prikkels te kijken, maar ook naar de impact op het milieu. Multinationale ondernemingen moeten hun belastingstrategie herzien, in lijn met het ESG-gedachtegoed.
-
Uitbreiden naar andere markten
Zoekt u naar kansen om internationaal uit te breiden? Of u nu op het punt staat een nieuw kantoor te openen in het buitenland of een internationale overname overweegt, u heeft zekerheid nodig bij het maken van de juiste keuzes voor uw onderneming. Wereldwijde uitbreiding is niet altijd zo eenvoudig als het klinkt. Het goede nieuws is dat wij er zijn om u te helpen!
-
Internationale contactpersonen
Waar u ook kiest om zaken te doen, u wilt toegang tot mensen met de beste ideeën en kritisch denkvermogen waarmee u uw onderneming in binnen- en buitenland kunt laten groeien. Grant Thornton heeft een netwerk van kantoren in meer dan 140 landen. Waar u ook wilt uitbreiden, de kans is groot dat onze specialisten ook daar zijn gevestigd.
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
-
Arbeidsrecht
Kleine onderneming of grote multinational: uw mensen zijn de spil van uw bedrijf. Arbeid is verweven met diverse belangen en heeft vaak juridische consequenties. Voor grote strategische én alledaagse vragen over arbeidsrecht staan onze juristen voor u klaar. Óók voor internationale arbeidsrechtvragen. Een eigen HR-afdeling? Die assisteren we graag. Wij leveren service op maat en zijn er als u ons nodig heeft.
-
Specialismen
Naast onze focus op arbeids- en ondernemingsrecht adviseren wij ondernemers ook op uiteenlopende (specialistische) juridische vraagstukken. Een bedrijfsovername, uw vennootschapsadministratie, ingewikkelde zorgvraagstukken: u bent bij ons aan het juiste adres.
-
Reorganiseren
Reorganiseren, meestal niet de leukste kant van ondernemen. Er kunnen verschillende redenen zijn om te moeten reorganiseren. Wat die reden ook is, bij reorganiseren komt veel kijken. Denk aan het indienen van een ontslagverzoek, het opstellen van een sociaal plan en het voeren van exitgesprekken. Wij helpen u graag bij de inrichting van het reorganisatietraject. Zo kunt u snel weer koers zetten naar betere tijden.
-
Opleiding: Duurzaamheidsrapportage en sturing
Toekomstbestendig zijn, risico’s beheersen, kansen pakken en maatschappelijke impact creëren; duurzaamheid staat inmiddels hoog op de agenda van de meeste bedrijven.
-
Opleiding: Impactmanagement
Als impact driven organisatie wil je wel zeker weten dat je het goede doet. En je wilt je impact ook kunnen communiceren naar je stakeholders.
-
Opleiding: Expeditie Impactmeten
Uw maatschappelijke missie staat voorop, dat maakt u een sociaal ondernemer of maatschappelijk initiatief. Het is dan ook logisch dat u graag wilt weten in hoeverre u uw maatschappelijke missie realiseert. Oftewel: wat uw impact is.
-
Advocatuur
Grant Thornton werkt intensief samen met advocatenkantoren op tal van gebieden. De specialistische dienstverlening van Grant Thornton op het gebied van Accountancy en Forensic services is complementair aan de juridische dienstverlening door de betrokken advocatenkantoren.
-
Gerechtsdeurwaarders
Gerechtsdeurwaarders vervullen veelal wettelijke taken en zijn daarmee gebonden aan specifieke wetregeling. Eén van de consequentie hiervan is dat het toetreden in deze markt moeizamer is. In de afgelopen jaren is de concurrentie verhevigd en hebben forse schaalvergrotingen plaatsgevonden.
-
Incassobureaus
Incassobureaus opereren in een open markt. U bent niet gebonden aan specifieke wetgeving rondom toetreding in de markt. Hierdoor is de concurrentie relatief hoog.
-
Medisch specialistische zorg
Als bestuurder in de zorg of als medisch specialist wilt u de kwaliteit van uw zorg zo hoog en efficiënt mogelijk houden. Hoe biedt u de juiste zorg aan uw patiënt tegen een gezonde prijs?
-
Eerstelijnszorg
Als eerstelijnshulpverlener wilt u de kwaliteit van uw zorg zo hoog mogelijk houden. Terwijl uw zorgaanbod verandert en de vraag naar zorg toeneemt. Bijvoorbeeld doordat de overheid meer zorg bij eerstelijnshulpverleners neer wil leggen. Oftewel hoe biedt u de juiste zorg voor uw patiënt en hoe houdt u uw praktijk gezond?
-
Cure & care
De diverse trends en ontwikkelingen binnen de cure en care sector hebben een financiële impact op uw zorginstelling of ontstaan als gevolg van nieuwe wet- en regelgeving.
-
Biotech & life sciences
Hoe krijgt u als ondernemer in bio life sciences sector voldoende financiering voor uw R&D-activiteiten?
-
Apothekers
De apotheekbranche is continu aan veranderingen onderhevig, dalende bruto marges, de toenemende macht van de zorgverzekeraars, strengere eisen door banken.
-
E-Commerce
Onze btw-, douane- en ICT-experts hebben ruime ervaring in de e-commerce en maken graag een efficiëntieslag in uw administratieve lasten.
-
Digital marketing
De ontwikkeling van de digital marketing branche gaat hard. De concurrentie is hevig. En de aantrekkende economie zorgt voor een groeiende vraag naar digital marketing diensten. Hoe creatief bent u als digital marketing organisatie als het gaat om het verzilveren van uw kansen?
-
Maritiem
Hoe blijft u aan de wereldtop in de maritieme sector? Nederland moet het hebben van innovatie. Onze kennis brengt de maritieme cluster aan de wereldtop.
-
Eigenaarschap
Aan het hoofd staan van een familiebedrijf is een flinke opgave. Het brengt veel verschillende verantwoordelijkheden met zich mee. Hoe is het eigendom geregeld? Wie heeft welk belang in het bedrijf? Zijn er familieleden die u liever niet aan het roer ziet staan van de onderneming?
-
Duurzaamheid
Duurzaamheid gaat verder dan alleen het behalen van (milieu)doelen, het anticiperen op klimaatrisico’s en het inspelen op kansen. Duurzaamheid is breder en bij uitstek een onderwerp dat bij familiebedrijven past.
-
Opvolging
Ook voor u als dga komt het moment waarop u serieus aandacht moet besteden aan bedrijfsopvolging. Het is geen wonder dat bedrijfsopvolging binnen het familiebedrijf bijzonder complex is.
-
Vermogen
Het onderwerp 'vermogen' binnen familiebedrijven is een belangrijk maar complex onderwerp, dat vele aspecten omvat. Goed plannen en goede afspraken maken voor de continuïteit van het aanwezige vermogen is dus cruciaal.
-
Het Goede Gesprek
Dagelijkse bezigheden (ook in het bedrijf) maken het vaak moeilijk om prioriteit te geven aan échte reflectie. Even uit de day-to-day business stappen om kritisch na te denken over wat u als eigenaar wilt bereiken
-
Estate planning
Wilt u uw vermogen optimaal overhevelen naar uw volgende generatie zonder te veel erf- en schenkbelasting? Dat kan via bedrijfsoverdracht, schenken of via uw testament.
-
Vermogensbeheer
U hebt inmiddels vermogen opgebouwd of u hebt een goed salaris en pensioen. En daarnaast hebt u een aantal wensen. U wilt bijvoorbeeld uw kinderen helpen bij de aankoop van hun eerste woning en hen een bedrag schenken. Of een camper aanschaffen om door Europa te trekken tijdens uw pensioen. Kan dat?
-
Fiscaal advies en aangifte inkomstenbelasting
Is de aangifte inkomstenbelasting voor u jaarlijks een frustrerend proces? Klopt de vooraf ingevulde aangifte en wat moet u nog meer invullen? Onze specialisten nemen u deze zorg uit handen en adviseren u bij het optimaliseren van uw fiscale positie.
-
Pensioen en andere oudedagsvoorzieningen
Heeft u zich al goed voorbereid op uw oude dag? Het pensioenstelsel in Nederland bestaat uit 3 pijlers: AOW, pensioenopbouw via een werkgever en individuele pensioenverzekeringen. Daarnaast kunt u ook zelf sparen voor uw oude dag: de 4e pijler. Wat betekent deze optelsom voor het totaal van uw oudedagsvoorziening straks?
-
Over Grant Thornton
Grant Thornton biedt een plek waar jouw talent telt. Waar we nieuwsgierig zijn naar wat jíj kunt bijdragen. Een omgeving vol dynamiek en scherpte. Dat is Grant Thornton.
-
Diversiteit & Inclusie
Wij sturen op de gender verdeling binnen ons bedrijf, wetende dat ook andere dimensies van diversiteit belangrijk zijn. In 2021 is het percentage vrouwelijke partners bijna 20%, waarvan 20% ook een eigendomsrecht heeft. Onze raad van commissarissen bestaat voor 66% uit vrouwen.
-
Aliriza
"Zo zat ik ineens met de CFO van een groot scheepvaartbedrijf met verschillende entiteiten aan tafel."
-
Jasmine
"Ik kreeg na een jaar werken al de vrijheid en het vertrouwen kreeg om remote te gaan werken in het buitenland waar Grant Thornton memberfirms heeft."
-
Kelly
“Ik krijg er energie van om bij klanten langs te gaan. Ze waarderen dat ook enorm.”
-
Lilly
"Ik word dus niet in een hokje gestopt, maar mag mezelf ontwikkelen in wat ik leuk vind. Je krijgt de ruimte om dingen te doen waar je energie van krijgt."
-
Werner
“Als je hier een goed idee hebt, krijg je de ruimte en hulp om dat tot een succes te maken.”
-
Studenten & starters
Je bent ambitieus. Je wilt naast je studie al ervaring opdoen of je bent net afgestudeerd. Je wilt deskundige worden binnen jouw vakgebied, maar je wilt je ook breed ontwikkelen.
-
Persoonlijke ontwikkeling
Wij kijken naar de mensen achter de cijfers, naar de drive achter organisaties. In welke rol je ook actief bent, je werkt vaak intensief samen met ambitieuze cliënten, voor wie alleen het beste advies telt.
-
Solliciteer nu
Ben jij klaar om te beginnen met het echte werk?
-
Onze recruiters
Onze recruiters staan je graag te woord over jouw (groei)mogelijkheden en carrière bij Grant Thornton.
-
Onze vestigingen
Onze vestigingen
-
Veelgestelde vragen
Je bent geïnteresseerd in een carrière bij Grant Thornton en je hebt nog wat vragen. Lees antwoorden op de meest gestelde vragen.

Veranderingen in wet- en regelgeving kunnen kansen bieden, maar met veel ondernemingen die zich richten op het dagelijks overleven, zijn recente veranderingen in de (internationale) regelgeving bijzonder problematisch gebleken. In de beginfase van de pandemie moesten overheden snel handelen om levens te beschermen en de economie te ondersteunen. Nu de aandacht zich richt op de toekomst en het herstel, zijn verdere veranderingen in de regelgeving onvermijdelijk. Nu veel overheden spreken over een 'groen herstel' kunnen de milieu-, sociale en bestuursregels strenger worden. In sommige landen kiest de overheid voor een beleid om de lokale productie en dienstverlening te stimuleren.
De onderzoeksgegevens van ons International Business Report laten zien dat de bezorgdheid over regelgeving en bureaucratie tijdens de crisis is toegenomen: 47 procent van de respondenten wereldwijd ziet regelgeving als een beperking in de eerste helft van 2020, vergeleken met 43 procent in de tweede helft van 2019.
Terwijl de overheid de regels aanscherpt, moeten ondernemingen zorgen dat ze aan deze regels kunnen voldoen, terwijl ze tegelijkertijd gebruikmaken van stimuleringsprikkels die het herstel bevorderen.
Blijf op de hoogte van de laatste regels
Het is te verwachten dat overheden en andere instanties in alle regio's en sectoren de regels blijven aanpassen naarmate we meer uit de crisis komen. Dat geldt in mindere mate in Nederland, maar speelt zeker in andere landen. Of het nu gaat om gezondheids- en veiligheidsmaatregelen in de winkel of op kantoor, insolventiewetgeving of rapportageregels: de richtlijnen kunnen snel veranderen. Dus zeker voor ondernemingen die internationaal zakendoen is het belangrijk om daarop in te spelen en de gevolgen door te vertalen op alle relevante onderdelen binnen de organisatie. Het duidelijk, nauwkeurig en tijdig communiceren van veranderingen aan werknemers, die met deze veranderingen in de regelgeving te maken krijgen, is van cruciaal belang voor de naleving van deze regels. Geef regelmatig updates, al dan niet ondersteund door virtuele trainingen en personeelspresentaties, om de boodschap en het gedrag te versterken.
Houd er ook rekening mee wat nieuwe regels betekenen voor uw leveranciers of elders in de keten, zeker als het gaat om gereguleerde activiteiten. Het is van cruciaal belang om grip te krijgen op de veerkracht van derde partijen.
Arie Kuiper, partner global compliance bij Grant Thornton, zegt: "Zorg voor een goed proces om veranderingen in wet- en regelgeving te monitoren en snel de vertaalslag te maken naar de gevolgen voor uw onderneming. Natuurlijk kunnen wij u daarbij helpen. Grant Thornton verzamelt wereldwijd alle specifieke regelingen in een internationale database.”

Zorg voor up to date processen voor compliance-verplichtingen in verschillende landen
Door verschuiving van prioriteiten als gevolg van de crisis is er minder focus op het naleven van complianceregels. Maar dat is niet zonder risico en kan onnodige kosten tot gevolg hebben. Kuiper: “Door de crisis hebben ondernemingen hun handen vol om de zaak draaiende te houden en dagelijkse problemen op te lossen en is er minder aandacht voor wettelijke verplichtingen en het volgen van veranderingen op dat gebied. Daardoor loopt u het risico dat u niet meer scherp op het netvlies heeft wanneer u welke aangiftes moet doen bijvoorbeeld. Zeker als u internationaal zaken doet met landen die veel strikter handhaven op nalevering van de regels. Dat kan u forse boetes op leveren. Zorg dus dat u – of uw accountant – dat goed in de gaten houdt.”
Naast de feitelijke veranderingen in de regelgeving in afzonderlijke landen worden internationale ondernemingen geconfronteerd met meerdere uitdagingen op het gebied van compliance, zoals taal, tijdzones en verschillende instanties voor rapportage, de vennootschapsbelasting en de omzetbelasting.
Kuiper vult aan: "Bij payroll is de problematiek groot als gevolg van de crisis. Werknemers hadden geen inkomsten of werkgevers konden salarissen niet meer betalen. Het was een grote uitdaging de steunmaatregelen vanuit de overheid te implementeren in de verschillende salarissystemen. Dat geldt vooral voor internationaal opererende ondernemingen, die te maken kregen met afwijkende regels in verschillende landen”.
Die complexiteit neemt alleen maar toe naarmate de steunmechanismen van de overheid evolueren en versmallen.
Kuiper vervolgt: "Als u over de grenzen zaken doet en dus te maken heeft met een grote diversiteit aan compliance regels, is streng projectmanagement nodig. Het kan dus van onschatbare waarde zijn om iemand te hebben die u daarin ondersteunt en/of werk uit handen neemt."
Wees de overheid een stap voor: probeer te begrijpen wat ze willen bereiken
Christiaan Buizer, partner tax bij Grant Thornton, zegt: "Ondernemingen moeten meer gevoel krijgen bij de plannen en denkrichting van de overheid en begrijpen welke kant het uitgaat, zodat ze daar snel op in kunnen spelen."
"Bij een duurzaam bedrijfsmodel moet u zich bewust zijn van wat er om u heen gebeurt. Stel dat ik producten verkoop die schadelijk zijn voor het milieu of maatschappelijk ongewenst zijn. De kans is groot dat die producten uit de schappen worden gehaald. Dan mag je verwachten dat ik daar op voorhand al rekening mee houd. "
Sinds vorig jaar zijn er veel subsidieregelingen door de pandemie. Waarvan sommige ook best ingewikkeld. Breng goed in kaart waar u recht op heeft, waar u aan moet voldoen en hoe u het aan kunt vragen. En voorkom dat u straks moet terugbetalen. Buizer: “De NOW-regelingen zijn in het leven geroepen als noodsteun. Toch zijn er genoeg voorbeelden van ondernemingen die ondanks de steun dividend of bonussen willen uitbetalen. Natuurlijk is dat begrijpelijk, maar is er dan wel sprake van nood. De kans is groot dat zij straks een groot deel van de steun moeten terugbetalen. Denk dus na over wat de overheid met dit soort regelingen wil bereiken en handel in de geest van de wet. Het kan veel schade aanrichten als u dat niet doet.”
Als het gaat om voorbereiden op regelgeving moet u ook denken aan de verkiezingen in maart. De kleur van het nieuwe kabinet bepaalt welke kant we op gaan. Het nieuwe regeerakkoord laat dan misschien nog even op zich wachten maar rond Prinsjesdag is zeker nieuwe wetgeving te verwachten. Buizer voegt toe: “Ik verwacht dat het nieuwe kabinet doorpakt op een aantal zaken die nu al aan de orde zijn, zoals klimaat en duurzaamheid of omgaan met fraude zoals nu in de toeslagenaffaire. Dillema’s als strenger handhaven bij fraude, maar toch oog houden voor de menselijke maat. Die lijn zal een nieuw kabinet zeker doorzetten.”
Sinds oktober 2020 is ook het UBO-register ingevoerd als voortvloeisel uit Europese regelgeving. Ook dat is wetgeving waar ondernemers mee te maken krijgen. Er is veel kritiek geuit op de regeling. Buizer: “Het privacy vraagstuk is vooral onderwerp van de discussie. In hoeverre moet je alles van elkaar weten. Aan de andere kant is transparantie belangrijk. Weten voor en met wie je werkt en wie aandeelhouders zijn.”
Om maar weer even terug te grijpen op de racerij: het is niet voor niets dat de regels zo vaak veranderen in de formule 1. Dat leidt tot innovatie bij concurrerende teams. Op dezelfde manier moeten ondernemingen reageren op de veranderingen in wet- en regelgeving. Maar denk ook na over de duurzaamheid van uw bedrijfsmodel en de langetermijnkoers om u binnen uw sector te onderscheiden. Buizer: “Naast veelal Europees ingestoken wetgeving, zijn het in Nederland vooral ethische discussies die nu spelen, waarbij een moreel beroep wordt gedaan op de ondernemer: Gedraag u als een goed ondernemer. Volg niet alleen de regels van de wet, maar kijk ook naar wet ethisch verantwoord is.”
Spreek met onze adviseurs om u te helpen de kansen en bedreigingen in uw markt te beheren. Of schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang onze nieuwste inzichten direct in uw mailbox.
Maak een pitstop
In een serie artikelen delen wij inzichten met u - ondernemers in het middenbedrijf - om u te helpen kijken naar de externe en interne mogelijkheden om uw bedrijfsstrategie te ondersteunen, prestaties te verbeteren en uw veerkracht te vergroten.

Pauzeer voor een pitstop
Blijf op de hoogte!
Wij geven u graag nieuwe (internationale) inzichten op het gebied van financiën, bedrijfsvoering, strategie, governance, risk, compliance en meer.