Groei

Groeigesprekken met klanten: waar focust u zich op?

Drs. Frank Gijzen Drs. Frank Gijzen

Grant Thornton adviseert ondernemers op het gebied van het verleden én de toekomst

Markten en regels veranderen sneller dan ooit. Om te kunnen overleven en groeien wordt van organisaties een steeds groter aanpassingsvermogen verwacht. Klanten zoeken meer en meer naar advies en stellen bijzondere vragen. Frank Gijzen, partner bij Grant Thornton: "Het is voor klanten niet gemakkelijk om een onafhankelijke adviseur te vinden die beschikt over de benodigde kennis en kwaliteit. Iemand die de situatie van de klant goed kent, zakelijk en privé en die meedenkt over de bedrijfsvoering, het businessplan en transities."

Als adviseur ziet Frank zijn rol al enige jaren veranderen. “Klanten denken vaak nog dat hun accountant of belastingadviseur vooral gericht is op verslaglegging over het verleden en op de juistheid van de cijfers achter de komma. En natuurlijk hebben wij hier ook veel verstand van. Maar ik voer jaarlijks veel gesprekken met verschillende klanten, van verschillende omvang en werkzaam binnen verschillende sectoren. Vaak weet ik alles over hun organisatie en de processen daarbinnen. Deze kennis heb ik nodig ter goedkeuring van de resultaten uit het verleden. Maar liever kijk ik samen met de klant vooruit.”

Download interview IntoBusiness Gouda - Frank
Download PDF [ 188 kb ]