• Grant Thornton installeert Raad van Commissarissen

Accountants- en adviesorganisatie Grant Thornton heeft op 1 oktober haar raad van commissarissen (RvC) geïnstalleerd. Daarmee is zij de eerste van de middelgrote OOB kantoren.

Grant Thornton is een voorstander van kwaliteit en transparantie en had daarom al een aantal jaren een ledenraad voor toezichthoudende taken geïnstalleerd. Op 1 oktober is de ledenraad omgezet naar een raad van commissarissen. De twee externe leden van de ledenraad hebben zich bereid verklaard om de rol van commissaris op zich te nemen. Op dit moment zijn wij in gesprek om de RvC in de nabije toekomst te complementeren.

Onze commissarissen zijn de heer Paul Baart, voorzitter, en mevrouw Lizzy Doorewaard. Baart was onder meer voorzitter van de beroepsorganisatie (NIVRA) en bestuursvoorzitter van PriceWaterhouse Nederland en een ervaren branchegenoot. Momenteel is hij Raad bij de Ondernemingskamer en commissaris. Doorewaard is beroepscommissaris en nonexecutive-boardmember bij onder andere MVO-Nederland, 's Heeren Loo en Staatsbosbeheer en daarbinnen voorzitter van de auditcommissie financiën.

Daarnaast heeft de RvC expliciete taken en bevoegdheden die vooral betrekking hebben op de serviceline ‘assurance’. Hierbij zal de maatschappelijke positie die de accountant heeft een belangrijk aspect van hun werkzaamheden zijn. De taken en bevoegdheden van de RvC zijn volledig in overeenstemming met de maatregelen zoals die in het rapport ‘In het Publiek Belang’ van beroepsorganisatie NBA, zijn opgenomen.

Over Grant Thornton

Expertise van wereldformaat, dichtbij huis Grant Thornton in Nederland is lid van Grant Thornton International Ltd (GTIL), één van ’s werelds grootste netwerken van onafhankelijke accountants- en adviesorganisaties met ruim 40.000 professionals in meer dan 130 landen. Wereldwijd nemen we een zevende positie in. Van oudsher hebben we een sterke positie in het Nederlandse bedrijfsleven. Vanuit acht Nederlandse vestigingen ondersteunen ruim 400 professionals onze klanten met raad en daad op het gebied van accountancy, belastingen en (financiële) adviesvraagstukken. We leveren expertise van wereldformaat, op een manier die naadloos bij de unieke situatie van iedere klant aansluit. Wij werken vanuit een solide basis met een flexibele en resultaatgedreven mentaliteit.

Sterker staan in veranderende tijden

Grant Thornton is als geen ander ingesteld op organisaties die in beweging zijn; of het nu in de corporate wereld, het publieke domein of het midden- en kleinbedrijf is. We gaan samen met de klant op zoek naar het beste advies. Daardoor kunnen we sneller, slimmer en pro-actiever inspelen op belangrijke ontwikkelingen in hun organisatie of markt. Zo vergroten we de bewegingsruimte, het verandervermogen en de groeikansen van onze klanten. Waardoor zij sterker staan in veranderende tijden.

Ook te lezen op: