• Label A wint ‘Best instinct for growth’-award

LABEL A / Bynder heeft de Grant Thornton thema award ‘Best instinct for (worldwide) growth’ gewonnen.

Label A ontving deze award op 25 november 2015 tijdens de uitreiking van de High Growth Awards uit handen van Luc Daemen, partner bij Grant Thornton. Met het uitreiken van de award onderstreept Grant Thornton het belang van scale-ups voor de Nederlandse economie.

Luc Daemen, partner bij Grant Thornton: “Scale-ups zijn belangrijk voor de Nederlandse economie vanwege de werkgelegenheid die zij leveren en het positieve imago voor Nederlandse bedrijven waar zij voor zorgen over de landsgrenzen heen.”

Grootse groei in sectoren People Services, ICT en E-commerce

Het belang van groeibedrijven wordt onderstreept door de uitkomsten van de financiële analyse die Grant Thornton maakte van de 81 groeiondernemingen die deelnemen aan de High Growth Awards. De omzet van de 81 High Growth Awards ondernemingen samen is de afgelopen twee jaar met +67% sterk gegroeid. Het aantal werknemers is gegroeid met gemiddeld 20% per jaar (periode 2012-2014) met een productiviteit toename per medewerker van +18%. De sectoren waar de groeiondernemers, op basis van omzet, voornamelijk actief zijn People Services (24%), ICT (19%) en E-commerce (13%). Op basis van FTE nemen deze sectoren samen zelfs 67% voor hun rekening.

Label A – we zijn ‘nerds at heart’

Label A: “We zijn gegroeid zonder afhankelijk te zijn van venture capital investeringen en weten nog steeds een jaarlijkse groei van meer dan 200% te realiseren, wat een enorme prestatie is in het huidige klimaat. Ondanks dat hebben we wel onze eigen cultuur behouden; we zijn developers en ‘nerds at heart’, alles is bij ons in-house en we blijven trouw aan ons merk en aan wie we zijn.”

Daemen: “Ze hebben niet alleen een innovatief product en de ambitie sneller te groeien, ze slagen erin internationale groei te realiseren in omzet en aantal medewerkers zonder afhankelijk te zijn van financiële investeerders. Dit doen ze door een pure focus op sales execution, zoveel mogelijk gestructureerd targetten wereldwijd. Het binnenhalen van het wereldmerk Coca Cola als klant met hun tool is een perfecte referentie voor verdere groei.”

De High Growth Award is de jaarlijkse ondernemersprijs voor de best presterende ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf en wordt uitgereikt door ondernemersplatform Port4Growth.