Drie nieuwe partners voor Grant Thornton

21 mei 2019

De groei van accountants- en adviesorganisatie Grant Thornton zet door met de toetreding van drie nieuwe partners. Margreet Ligthart - Overweel, Alex Ruigendijk en Jan Ruigendijk zijn met ingang van 1 juli 2019 benoemd tot partner van Grant Thornton Accountants en Adviseurs B.V. Grant Thornton is trots op deze versterking van de partnergroep, die bijdraagt aan het realiseren van de strategie en verbetering van de marktpositie.

Onvoldoende digitale kennis en ervaring in RvC leiden tot (te) laat onderkennen van belang digitale transformatie

27 mrt 2019

Commissarissen geven onvoldoende invulling aan de noodzaak tot het verbeteren van ICT- en digitaliseringskennis en -ervaring in hun rvc. Dit blijkt uit het eerste deelrapport van de 10de editie van het jaarlijkse Grant Thornton commissarissen-benchmarkonderzoek van Board in Balance en Herbert Rijken, getiteld: ‘Digitale transformatie een uitdaging: gisteren, nu of morgen?’. Aan het onderzoek deden 342 commissarissen, bestuurders, secretarissen van rvc’s en internal auditors mee.

Aantal vrouwen in topfuncties blijft groeien, maar de absolute top is slechts voor weinigen bereikbaar

06 mrt 2019

Het aantal vrouwen in leidinggevende posities wereldwijd stijgt gestaag. Het totaal aandeel vrouwen in managementteams is gestegen van 24 procent naar 29 procent, aldus het jaarlijkse ‘Women in business’ rapport van Grant Thornton International Ltd. over vrouwen in het bedrijfsleven. Nederland zit met 28 procent dicht bij dit gemiddelde, maar neemt op de internationale ranglijst een enigszins magere 21e plaats in. Het rapport van Grant Thornton verschijnt in aanloop naar Internationale Vrouwendag op vrijdag 8 maart.

Wereldwijd daalt het zakelijk optimisme, maar Nederlandse ondernemers blijven positief

28 jan 2019

Na een periode van sterke groei, zijn Europese bedrijven iets minder optimistisch in hun verwachtingen voor 2019. Dit blijkt uit het International Business Report (IBR) van Grant Thornton. Politieke onzekerheden beginnen langzaam invloed te hebben op de verwachtingen bij de meer dan 5000 ondervraagde zakelijk leiders uit 35 economieën wereldwijd. De stemming bij ondernemers in Nederland is flink gedaald, maar is nog altijd positiever dan in veel andere delen van de wereld.

Grant Thornton benoemt nieuwe partners

24 jan 2019

Grant Thornton begint het nieuwe jaar goed. Na een succesvol 2018, waarin een omzetgroei van 6,3% werd behaald, zijn per 1 januari acht nieuwe partners benoemd. De partners zijn: Christiaan Buizer, Denny ten Camp, Niels Dekker, Marlon van Dijk, Remco Dijkstra, Sander Storm, Migiel de Wit-Beets en Emma Verheijke.