Natasja Baroch toegetreden tot raad van commissarissen Grant Thornton

Alphen aan den Rijn, 1 juli 2020 - Natasja Baroch RA (1971) is met ingang van 1 juli 2020 toegetreden tot de raad van commissarissen (rvc) van Grant Thornton. Met haar benoeming bestaat de raad van commissarissen van Grant Thornton nu uit 3 externe leden: Tjark de Lange (voorzitter), Cokky Hilhorst (lid) en Natasja Baroch (lid).

Taken rvc

De taken van de rvc zijn in overeenstemming met de bepalingen uit het rapport ‘In het Publiek Belang’. Belangrijkste taak van de rvc is de waarborging van het publieke belang. Dit vertaalt zich in een toezichthoudende taak op het bestuur inzake de strategische koers, kwaliteitsbeheersing en toetsing risicomanagement, kwaliteit bestuurlijke besluitvorming en beloningsbeleid.

Over Natasja Baroch

Natasja Baroch, tot december 2019 Chief Financial Officer (CFO), Chief Operations Officer (COO) en lid van de raad van bestuur van BDO, is positief kritisch en veranderingsgezind. Ze heeft brede management, bestuurlijke -en toezichthoudende ervaring in het bedrijfsleven en de zorg, en heeft daarnaast veel ervaring op het gebied van groei, financiering, overnames, organisatie- en cultuurveranderingen, zelforganisatie en digitalisering. Natasja is momenteel tevens lid van de raad van toezicht bij Trubendorffer (hulp bij verslaving en dubbele diagnose), partner bij 2C&More en (bestuurs)lid bij Finanza (netwerkvereniging van CFO's/financials uit/werkzaam in omgeving Tilburg).

Natasja Baroch: “Ik ben blij en trots om me te verbinden aan Grant Thornton als toezichthouder. Ik draag deze belangrijke sector - waar mijn roots liggen -nog steeds een warm hart toe. De sector ligt maatschappelijk onder het vergrootglas en dit vraagt om stevig, maar modern en toekomstgericht toezicht. Met een diverse rvc waar we zelfs met twee vrouwen (op gebied van diversiteit) in de meerderheid zijn heb ik er veel vertrouwen in dat we een boeiende tijd tegemoet gaan en een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van Grant Thornton.”