-
Financiële administratie & outsourcing
Ondernemers die de financiële administratie uitbesteden verminderen de administratieve en hebben meer tijd en ruimte om zich te focussen op groei.
-
Financieel inzicht
Wij helpen je om financiële gegevens om te zetten in waardevolle inzichten die je ondersteunen bij het nemen van weloverwogen beslissingen.
-
Financiële compliance
Grip op financiële compliance met correcte rapportages en praktisch advies.
-
Duurzaamheid in het mkb
In een wereld waar duurzaamheid steeds meer centraal staat, is het essentieel voor mkb-ondernemers om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de eisen van de toekomst.
-
Impact House
Hoe kun je verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders, regelgeving en de vraag vanuit klanten en de maatschappij?
-
Impact Campus
Via onze Impact Campus bieden we jou of jouw medewerkers workshops, cursussen en opleidingen in duurzaamheid en impact aan.
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
-
Deal Advisory
Succesvolle transacties beginnen met betrouwbare adviseurs – maximaliseer waarde, minimaliseer risico’s en met vertrouwen vooruit.
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
-
Valuations
Het bepalen van de juiste waarde van jouw onderneming is cruciaal bij belangrijke beslissingen zoals fusies, overnames, aandeelhouderswisselingen of juridische geschillen. Een onjuiste waardering kan leiden tot financiële verliezen, ongunstige deals of juridische complicaties. Dit kan de stabiliteit en groei van jouw bedrijf ernstig beïnvloeden.
-
Controle jaarrekening
Als ondernemer wil je er zeker van zijn dat je jaarrekening volledig en betrouwbaar is. Dit is niet alleen belangrijk voor compliance, maar versterkt ook het vertrouwen van investeerders, klanten en andere stakeholders.
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
-
Nationaal belastingadvies
Op zoek naar fiscaal advies in Nederland? Wij helpen ondernemers met belastingadvies op maat: van structuur en compliance tot innovatie en duurzaamheid.
-
Internationaal belastingadvies
Werken over de grens? Ons internationale belastingadvies helpt je met structuur, compliance en kansen. Strategisch, praktisch en toekomstgericht.
-
Private wealth services
Hoeveel vermogen heb je nodig om je wensen de komende jaren te realiseren? Kun je belastingvoordeel behalen door nu al vermogen over te dragen?
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
-
Arbeidsrecht
Welke verplichtingen heb je bij een zieke werknemer? Hoe pak je een reorganisatie aan? Als ondernemer wil je duidelijke antwoorden en praktische oplossingen voor jouw arbeidsrechtelijke vragen.
-
Sustainable legal
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar duurzaam succes. Van het opstellen van duurzame contracten, integreren van duurzaam HR-beleid en ESG-Due Diligence binnen onze M&A praktijk tot het adviseren over ESG en andere (nationale en internationale) wetgeving: Wij denken graag pragmatisch en proactief met u mee.
-
HR-services
Met de diensten van HR-services ben je standaard voorzien van een personeels- en HR-administratie van hoge kwaliteit, goede HR-begeleiding en het juiste (internationale) advies.
-
Arbeidsvoorwaarden advisering
Met een goed beloningsbeleid bind en behoud je werknemers aan jouw onderneming. Dit draagt bij aan het goed functioneren van jouw onderneming en ondernemingsstrategie. Onze Human Capital Services specialisten adviseren jou hier intensief bij.
-
Loonbelasting
Als werkgever draagt u loonbelasting en premies werknemersverzekeringen af over het salaris van uw werknemers. Uit de salarisadministratie volgt de hoogte van de in te houden loonbelasting. Die inhouding is echter afhankelijk van meerdere factoren.
-
Sociale verzekeringen
Hoe voorkom ik onverwachte heffing van premies werknemersverzekeringen?
-
Personeels- en salarisadministratie
Hoe organiseert u uw personeels- en salarisadministratie zo efficiënt mogelijk? Om snel inzicht te hebben voor uzelf en uw stakeholders (zoals verzekeraars of uw CFO). En dat allemaal het liefst centraal in één overzicht.
-
Pensioenadvies
Wilt u als ondernemer of werkgever optimaal zijn voorbereid op gebied van pensioen en andere toekomstvoorzieningen? Grant Thornton kan u volledig adviseren en beschikt over de AFM Vergunning Pensioenadvisering zodat we ook kunnen bemiddelen in collectief werknemerspensioen.
-
Global Mobility Services
Als werkgever van een internationaal opererende onderneming vraagt het uitzenden van jouw werknemers naar een ander land om effectief management.
Investeren in vastgoed: wat is de toekomst
De bouw en vastgoedwereld ervaart dagelijks de weerbarstigheid van het ondernemerschap met veel onzekerheden. Politieke ontwikkelingen in de woningmarkt, hoge rente en meer belasting, bouwkosten, stikstof: de (sociale) media staan er bol van en door die mist van het hier en nu worden de vooruitzichten aan ons oog onttrokken! Hoog tijd dus voor een blik op de toekomst. Wij nodigen u van harte uit voor een verdiepende en interactieve sessie waarin experts Tom Berkhout en Philip Zwart u inzicht geven in de huidige situatie en een beeld schetsen van de verwachtingen in het vastgoed en wat dit voor u betekent!
Waarom interessant?
In de dagelijkse praktijk horen we veel vragen maar weinig antwoorden. Waar liggen de mogelijkheden? Wat zijn interessante verdienmodellen? Hoe kunnen we elkaar versterken? Welke kant beweegt de markt op? Heeft het nieuwe verdienmodel een veel langere horizon dan wij gewend zijn? Of zijn wij verwend door de jarenlange lage rentestand en vergeten te anticiperen op de stijging van de rente naar normaal niveau? Samen met de inhoudelijk zeer deskundige experts gaan we op zoek naar die antwoorden.
Na deelname aan de masterclass bent u up-to-date over het actief en passief exploiteren van vastgoed, het ontwikkelen van vastgoed volgens de meest recente wet- en regelgeving en rechtspraak. En krijgt u tips voor de keuzes die nodig zijn om levensvatbaar te zijn in het vastgoed. Dit leert u onder andere door voorbeelden en casussen uit de theorie en de praktijk.
Waar gaan we het over hebben?
Drs. Philip Zwart belicht de financieel economische kant van huidige ontwikkelingen in de markt. Denk aan nieuwe voorwaarden bij investeringen, eisen van banken bij financiering en inbreng van eigen geld.
Prof. dr. Tom Berkhout MRE MRICS koppelt inzichten en bewezen kennis uit het verleden en het heden aan de toekomst en schetst daarmee een beeld van verwachtingen voor de toekomst. Hij gaat in op de ontwikkelingen in vastgoed vanuit politiek, wettelijk en fiscaal oogpunt.
Aan de hand van stellingen gaan we vervolgens met elkaar de discussie aan en maken we de vertaalslag naar het effect op uw toekomstige bedrijfsvoering.
Programma
- 16.00 uur Ontvangst door een vertegenwoordiger van de Industry Bouw en vastgoed van Grant Thornton
- 16.15 uur Deel 1 inhoudelijke sessie
- 17:30 uur Lichte maaltijd
- 18.00 uur Deel 2 interactieve sessie
- 19.15 uur Afsluiting
- 19.30 uur Einde programma
Wanneer?
12 december 16:00 - 19:30 uur
Waar?
Rosarium, Amstelpark 1, 1083 HZ Amsterdam
Voor wie?
Dga's, vastgoedbeleggers, ontwikkelaars, aannemers, CFO's , CEO's, finance managers en controllers in het MKB bouw- en vastgoed
Kosten en voorwaarden
Er is een maximum aantal van 30 deelnemers. Wij rekenen geen kosten tenzij u na 16 november annuleert. Dan bedragen de annuleringskosten € 350 per deelnemer.
Wij kijken uit naar uw komst. Namens de Industry Bouw en vastgoed,
Sebo Havinga
Remco Dijkstra
Frank Gijzen
Sprekers

Prof. dr. Tom Berkhout MRE MRICS is hoogleraar Real Estate aan Nyenrode Business Universiteit. Daarnaast is hij directeur van Nyenrode's Real Estate Center en academisch verantwoordelijk voor de Master Fiscaal Recht. Zijn belangrijkste onderzoeksdomeinen zijn vastgoed (belastingen, jaarverslaggeving, financiering, taxeren en waarderen, vastgoedeconomie, vastgoedmarkten) en fiscaal recht.

Drs. Philip H. Zwart heeft een bedrijfseconomische achtergrond en is Executive Director bij CBRE Debt & Structured Finance en fellow aan het Real Estate Center van de Nyenrode Business Universiteit.