-
Financiële administratie & outsourcing
Ondernemers die de financiële administratie uitbesteden verminderen de administratieve en hebben meer tijd en ruimte om zich te focussen op groei.
-
Financieel inzicht
Wij helpen je om financiële gegevens om te zetten in waardevolle inzichten die je ondersteunen bij het nemen van weloverwogen beslissingen.
-
Financiële compliance
Grip op financiële compliance met correcte rapportages en praktisch advies.
-
Duurzaamheid in het mkb
In een wereld waar duurzaamheid steeds meer centraal staat, is het essentieel voor mkb-ondernemers om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de eisen van de toekomst.
-
Impact House
Hoe kun je verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders, regelgeving en de vraag vanuit klanten en de maatschappij?
-
Impact Campus
Via onze Impact Campus bieden we jou of jouw medewerkers workshops, cursussen en opleidingen in duurzaamheid en impact aan.
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
-
Deal Advisory
Succesvolle transacties beginnen met betrouwbare adviseurs – maximaliseer waarde, minimaliseer risico’s en met vertrouwen vooruit.
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
-
Valuations
Het bepalen van de juiste waarde van jouw onderneming is cruciaal bij belangrijke beslissingen zoals fusies, overnames, aandeelhouderswisselingen of juridische geschillen. Een onjuiste waardering kan leiden tot financiële verliezen, ongunstige deals of juridische complicaties. Dit kan de stabiliteit en groei van jouw bedrijf ernstig beïnvloeden.
-
Controle jaarrekening
Als ondernemer wil je er zeker van zijn dat je jaarrekening volledig en betrouwbaar is. Dit is niet alleen belangrijk voor compliance, maar versterkt ook het vertrouwen van investeerders, klanten en andere stakeholders.
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
-
Nationaal belastingadvies
Op zoek naar fiscaal advies in Nederland? Wij helpen ondernemers met belastingadvies op maat: van structuur en compliance tot innovatie en duurzaamheid.
-
Internationaal belastingadvies
Werken over de grens? Ons internationale belastingadvies helpt je met structuur, compliance en kansen. Strategisch, praktisch en toekomstgericht.
-
Private wealth services
Hoeveel vermogen heb je nodig om je wensen de komende jaren te realiseren? Kun je belastingvoordeel behalen door nu al vermogen over te dragen?
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
-
Arbeidsrecht
Welke verplichtingen heb je bij een zieke werknemer? Hoe pak je een reorganisatie aan? Als ondernemer wil je duidelijke antwoorden en praktische oplossingen voor jouw arbeidsrechtelijke vragen.
-
Sustainable legal
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar duurzaam succes. Van het opstellen van duurzame contracten, integreren van duurzaam HR-beleid en ESG-Due Diligence binnen onze M&A praktijk tot het adviseren over ESG en andere (nationale en internationale) wetgeving: Wij denken graag pragmatisch en proactief met u mee.
-
HR-services
HR is geen bijzaak, maar een strategische factor voor succes. Toch worstelen veel organisaties met vraagstukken rond personeelsbeleid, verzuim, arbeidsvoorwaarden en wet- en regelgeving.
-
Arbeidsvoorwaarden advisering
Met een goed beloningsbeleid bind en behoud je werknemers aan jouw onderneming. Dit draagt bij aan het goed functioneren van jouw onderneming en ondernemingsstrategie. Onze Human Capital Services specialisten adviseren jou hier intensief bij.
-
Payroll & loonbelasting
Van foutloze salarisverwerking tot optimaal gebruik van de WKR: wij zorgen voor grip op kosten én compliance.
-
Pensioenadvies
Pensioen is méér dan een verplichting. Het is een strategische arbeidsvoorwaarde die raakt aan je werkgeversmerk, financiële ruimte en zorgplicht.
-
Global Mobility Services
Als werkgever van een internationaal opererende onderneming vraagt het uitzenden van jouw werknemers naar een ander land om effectief management.
-
CSRD: Corporate Sustainability Reporting Directive
De CSRD verplicht bedrijven om te rapporteren over hun impact op mens, milieu en bestuur. Dit gaat verder dan eerdere duurzaamheidsrapportages: het draait om dubbele materialiteit, verplichte standaarden (ESRS) en externe assurance.
-
CSDDD: Corporate Sustainability Due Diligence Directive
Mensenrechten en milieuschade in jouw waardeketen identificeren, voorkomen en herstellen.
Grant Thornton wil haar positie op de arbeidsmarkt verstevigen om talent aan te trekken waarmee zij haar groeiambities kan waarmaken. De ontwikkelingen op de arbeidsmarkt waren voor het kantoor aanleiding om te investeren in het werkgeversmerk en een actieve arbeidsmarktcommunicatie. Vanuit de internationale bedrijfsstrategie werd in samenwerking met bureau Steam een nieuwe aanpak bedacht waarmee zij een sterk signaal afgeeft naar de arbeidsmarkt. Op 25 januari start de nieuwe landelijke arbeidsmarktcampagne waarin eigen medewerkers het verhaal vertellen over hun bijzondere carrièremoment.
Menselijke visie op het vak een stap verder brengen
Volgens Grant Thornton is het werk van accountancy een menselijk vak waarin het draait om het verhaal, de ambities en de emoties achter de cijfers. De menselijke maat is sinds corona bij veel bedrijven hoog op de agenda komen te staan en daarmee minder onderscheidend.
Theo Ostermann: “Sinds de ontwikkeling van onze campagne ‘Grant Thornton, accountancy, tax, advisory & you’ in 2020 is er veel veranderd. Het hybride werken heeft een vlucht genomen, de arbeidsmarkt staat – zeker in de accountancysector – enorm onder druk en ook binnen onze eigen organisatie waren er op strategisch vlak veranderingen.
Dat alles maakte een aanscherping van onze werkgeversbelofte wenselijk. Die aanscherping zit vooral in de werkmentaliteit binnen onze organisatie die we duidelijker laten zien. We zoeken naar talent dat het leuk vindt om diep te graven, kritische vragen durft te stellen, wil vernieuwen, veranderen en ontwikkelen. Een mentaliteit die naadloos aansluit op de mensgerichte kijk op het vak van Grant Thornton. Want door je persoonlijke interesses en talenten in het vak te stoppen maak je jezelf en onze dienstverlening beter. We blijven ‘& you’ als verhaal richting de arbeidsmarkt voeren, maar dan wel in een nieuw jasje”.
Geef je carrière impact
Bureau Steam kreeg de opdracht een employer branding campagne door te ontwikkelen rondom het ‘& you-concept’. Bart Jonker, bestuurslid clients en markets vertelt: “De rode draad in de campagne is het moment waarop je weet dat je het verschil hebt gemaakt, oftewel het ‘& you-moment’. We laten zien dat je bij Grant Thornton niet alleen helemaal jezelf kunt zijn maar dat je vanaf het begin serieus genomen wordt en gelijk volop meedraait met de kans te laten zien wat je in huis hebt. We zetten dat verhaal op een authentieke en frisse manier neer met echte verhalen van eigen medewerkers”.
Zichtbaarheid en trots
Grant Thornton richt zich met de campagne op starters en mediors maar hoopt ook een bredere doelgroep aan te spreken. Een brede media inzet moet zorgen voor een grote zichtbaarheid in de markt. Ook bij eigen medewerkers slaat de campagne goed aan. Ostermann: “Ik ben oprecht trots op deze campagne. We gaan naar buiten op een manier waarop we dat nog niet eerder hebben gedaan en ik merk dat dat ook enorm resoneert binnen onze organisatie. Het geeft collega’s echt een gevoel van trots”. Jonker vult aan: “Ik deel de trots. De kleurrijke manier waarop invulling is gegeven aan deze campagne is heel eigen en tegelijk onderscheidend. Het is ook een mooie weerspiegeling van de diversiteit die wij zo hoog in het vaandel hebben staan. Ik heb hoge verwachtingen van de campagne en kijk met veel plezier uit naar de resultaten”.
Note:
De campagne kwam tot stand in samenwerking met bureau Steam (concept), Onze Kapel (creatie en productie) en mediabureau Zuiver/Wind mee.