Wij geven je graag nieuwe (internationale) inzichten op het gebied van financiën, bedrijfsvoering, strategie, governance, risk, compliance en meer.
-
Financiële administratie & outsourcing
Ondernemers die de financiële administratie uitbesteden verminderen de administratieve en hebben meer tijd en ruimte om zich te focussen op groei.
-
Financieel inzicht
Wij helpen je om financiële gegevens om te zetten in waardevolle inzichten die je ondersteunen bij het nemen van weloverwogen beslissingen.
-
Financiële compliance
Grip op financiële compliance met correcte rapportages en praktisch advies.
-
Duurzaamheid in het mkb
In een wereld waar duurzaamheid steeds meer centraal staat, is het essentieel voor mkb-ondernemers om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de eisen van de toekomst.
-
Impact House
Hoe kun je verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders, regelgeving en de vraag vanuit klanten en de maatschappij?
-
Impact Campus
Via onze Impact Campus bieden we jou of jouw medewerkers workshops, cursussen en opleidingen in duurzaamheid en impact aan.
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
-
Deal Advisory
Succesvolle transacties beginnen met betrouwbare adviseurs – maximaliseer waarde, minimaliseer risico’s en met vertrouwen vooruit.
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
-
Valuations
Het bepalen van de juiste waarde van jouw onderneming is cruciaal bij belangrijke beslissingen zoals fusies, overnames, aandeelhouderswisselingen of juridische geschillen. Een onjuiste waardering kan leiden tot financiële verliezen, ongunstige deals of juridische complicaties. Dit kan de stabiliteit en groei van jouw bedrijf ernstig beïnvloeden.
-
Controle jaarrekening
Als ondernemer wil je er zeker van zijn dat je jaarrekening volledig en betrouwbaar is. Dit is niet alleen belangrijk voor compliance, maar versterkt ook het vertrouwen van investeerders, klanten en andere stakeholders.
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
-
Nationaal belastingadvies
Op zoek naar fiscaal advies in Nederland? Wij helpen ondernemers met belastingadvies op maat: van structuur en compliance tot innovatie en duurzaamheid.
-
Internationaal belastingadvies
Werken over de grens? Ons internationale belastingadvies helpt je met structuur, compliance en kansen. Strategisch, praktisch en toekomstgericht.
-
Private wealth services
Hoeveel vermogen heb je nodig om je wensen de komende jaren te realiseren? Kun je belastingvoordeel behalen door nu al vermogen over te dragen?
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
-
Arbeidsrecht
Welke verplichtingen heb je bij een zieke werknemer? Hoe pak je een reorganisatie aan? Als ondernemer wil je duidelijke antwoorden en praktische oplossingen voor jouw arbeidsrechtelijke vragen.
-
Sustainable legal
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar duurzaam succes. Van het opstellen van duurzame contracten, integreren van duurzaam HR-beleid en ESG-Due Diligence binnen onze M&A praktijk tot het adviseren over ESG en andere (nationale en internationale) wetgeving: Wij denken graag pragmatisch en proactief met u mee.
-
HR-services
HR is geen bijzaak, maar een strategische factor voor succes. Toch worstelen veel organisaties met vraagstukken rond personeelsbeleid, verzuim, arbeidsvoorwaarden en wet- en regelgeving.
-
Arbeidsvoorwaarden advisering
Met een goed beloningsbeleid bind en behoud je werknemers aan jouw onderneming. Dit draagt bij aan het goed functioneren van jouw onderneming en ondernemingsstrategie. Onze Human Capital Services specialisten adviseren jou hier intensief bij.
-
Payroll & loonbelasting
Van foutloze salarisverwerking tot optimaal gebruik van de WKR: wij zorgen voor grip op kosten én compliance.
-
Sociale verzekeringen
Hoe voorkom ik onverwachte heffing van premies werknemersverzekeringen?
-
Pensioenadvies
Pensioen is méér dan een verplichting. Het is een strategische arbeidsvoorwaarde die raakt aan je werkgeversmerk, financiële ruimte en zorgplicht.
-
Global Mobility Services
Als werkgever van een internationaal opererende onderneming vraagt het uitzenden van jouw werknemers naar een ander land om effectief management.

Hierbij delen we graag een overzicht van de wijzigingen zoals deze zijn opgenomen in het Belastingplan 2025.
Eerdere wijzigingen
De afgelopen jaren zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- De invoering van het “salarisplafond” is per 1 januari 2023 ingevoerd, met overgangsregels. Zie meer details in ons eerder verschenen artikel.
- De invoering van de 30/20/10% regel is per 1 januari 2024 opgenomen in de belastingregels, er gelden wel overgangsregels. Met deze regel wordt het belastingvrije percentage elke 20 maanden met 10% verlaagd. Uiteindelijk ontvangen werknemers maximaal 10% belastingvrije vergoeding in plaats van 30%.
- De afschaffing van de partiële buitenlandse belastingplicht is per 1 januari 2024 in de belastingregels opgenomen, met overgangsregels. Werknemers die de 30%-regeling ontvangen, kunnen kiezen voor de partiële buitenlandse belastingplicht. Deze werknemers hebben een zeer beperkte (of geen) verplichting om in Nederland inkomstenbelasting te betalen over hun privévermogen (Box 2 en Box 3) gedurende de periode dat de 30%-regeling van toepassing is (in principe vijf jaar).
Wijzigingen met betrekking tot de 30%-regeling in het Belastingplan 2025
Op basis van het aangenomen Belastingplan 2025 weten we nu dat de 30/20/10% regel (zie punt 2 hierboven) niet doorgaat. De andere twee genoemde wijzigingen (punt 1 en 3) blijven van toepassing.
Daarnaast wordt het percentage van de belastingvrije vergoeding per 1 januari 2027 verlaagd naar 27%, en wordt de salarisnorm om in aanmerking te komen voor de 30%-regeling verhoogd. Overgangsregels zullen van toepassing zijn voor werknemers die de 30% regeling voor 2024 hebben toegepast, of waarvan de tewerkstelling ten minste is gestart voor 1 januari 2024. Deze werknemers behouden een belastingvrije vergoeding tot 30% gedurende de volledige periode van de 30% regeling. Bovendien blijft de salarisnorm hetzelfde, hoewel dit jaarlijks geïndexeerd zal worden.
Dit betekent dat voor werknemers die de 30%-regeling in 2024 of later hebben ontvangen niet alle of geen overgangsregels van toepassing zullen zijn. Deze werknemers ontvangen vanaf 2027 maximaal 27% belastingvrije vergoeding. De aangekondigde hogere salarisnorm zal voor de groep gelden die vanaf 1 januari 2025 de 30%-regeling ontvangen. Dit kan betekenen dat een deel van de groep die de 30% regeling in 2025 heeft ontvangen, de 30%/27%-regeling kan verliezen als ze niet langer voldoen aan de nieuwe salarisnorm in 2027 of daarna.
Toepassing regeling | 2025/2026 | Vanaf 2027 | ||
---|---|---|---|---|
Voor 01-01-2024
|
30%
|
EUR 46,660 / 35,468*
|
30%
|
Wordt geïndexeerd o.b.v. huidige salarisnorm
|
In 2024
|
30%
|
EUR 46,660 / 35,468*
|
27%
|
Wordt geïndexeerd o.b.v. huidige salarisnorm
|
Vanaf 01-01-2025
|
30%
|
EUR 46,660 / 35,468*
|
27%
|
Nieuw salariscriterium
EUR 50,436 / 38,338** |
*Bedragen zijn onderhevig aan indexatie. De genoemde bedragen zijn gebaseerd op 2025.
**Bedragen zijn onderhevig aan indexatie. De genoemde bedragen zijn gebaseerd op 2024.