Grant Thornton wint met btw-team de ITR-award voor ‘Netherlands Indirect Tax firm of the year’.

Tijdens de Internationale Tax Awards 2023 in Londen won het btw-team van Grant Thornton de ITR-award voor ‘Netherlands Indirect Tax firm of the year’. Het ITR awards programma erkent en huldigt de toonaangevende belasting- en transfer pricingkantoren over de hele wereld. Tijdens het gala-event namen partners Robert-Jan Brethouwer, Jacob Mook, Charles Marais en teamleden Ygrain Post and Elisa Avesani de prijs in ontvangst.

Een echte teamprestatie

Volgens de jury is het niveau van innovatie en impactvol werk een belangrijke reden waarom Grant Thornton is geselecteerd voor de Indirect Tax Award voor Nederland. Het kantoor kon de grootste innovatie en impact aantonen voor het werk dat ze doet voor haar klanten op het gebied van BTW. Robert-Jan Brethouwer, partner en verantwoordelijk voor het btw-team: “We zijn enorm trots dat wij deze prijs hebben gewonnen. Een van de doorslaggevende factoren - volgens de jury – was een klantcasus waarbij wij met succes konden assisteren bij het terugvorderen van aanzienlijke voorbelastingbedragen naar aanleiding van een beursgang op de NYSE. Mede dankzij de positieve feedback van onze klanten heeft dit geleid tot het winnen van deze award”. Grant Thornton is ook gepromoveerd tot Tier 1 Firm op de jaarlijkse ITR-ranking. “Een prachtige erkenning voor het hele team”, aldus Brethouwer.

Verwachting overtreffen

Ook Jacob Mook, Head of Tax bij Grant Thornton spreekt vol lof over het behalen van deze award: “Een fantastische prestatie waarmee we laten zien dat we door het gebruik van technologie efficiënter kunnen werken met het beste resultaat voor onze klanten. Het is net dat stapje extra wat het verschil maakt”. Mook bedankt de klanten die hebben bijgedragen aan het behalen van deze award. “We zijn blij dat zij het vertrouwen in ons uitspreken. Dit motiveert ons om stappen te blijven zetten om de verwachtingen van klanten te overtreffen.”

Over Grant Thornton

Grant Thornton in Nederland is lid van Grant Thornton International Ltd (GTIL), één van ’s werelds grootste netwerken van onafhankelijke accountants- en adviesorganisaties met ruim 62.000 professionals in meer dan 135 landen. Vanuit acht Nederlandse vestigingen ondersteunen 640 professionals onze klanten met raad en daad op het gebied van accountancy, belastingen en (financiële) adviesvraagstukken.