Een ontmoeting met een vluchteling is dé manier om vooroordelen weg te nemen en medemenselijkheid aan te spreken. Met het project Bekend maakt Bemind maakt VluchtelingenWerk dit mogelijk. Hoe kunnen wij onze impactstrategie voor dit project optimaliseren? Dat vroeg VluchtelingenWerk ons. Wat zijn de juiste doelgroepen en hoe bereiken we die, zodat we zoveel mogelijk impact maken?  

Met impactmetingen strategie scherpstellen en effect vergroten

Wij hielpen bij de impactmetingen van Bekend maakt Bemind. In een eerste impactmeting onderzochten we wie de deelnemers zijn en wat het project bij hen teweegbrengt. Daarmee ontwikkelden we samen een nog effectievere strategie; een zogenaamde verandertheorie. Hierin maken we de route van projectactiviteiten naar verandering heel specifiek. Dat leidt tot eerste inzichten waarmee je de aanpak kunt aanpassen naar een aanpak met een groter effect.

Positieve impact groter

VluchtelingenWerk weet nu welke doelgroepen het project bereikt en of zij daadwerkelijk anders over vluchtelingen zijn gaan denken. Deze informatie biedt waardevolle inzichten waarmee we de projectstrategie aanscherpten. Zo kan VluchtelingenWerk steeds gerichter die doelgroepen selecteren, waar de meeste verandering te behalen is – en is haar positieve impact groter.