Impact House case study
Crazy about chocolate, serious about people: Tony’s Chocolonely zet alles op alles om de chocoladewereld 100% slaafvrij te maken. Tony’s Chocolonely wil maximale sociale impact. Impact House helpt hen bij het meten van hun voortgang, zodat ze die doelstelling waar kunnen maken. Doen we graag!
Want hoe houd je de slaafvrije-chocola-missie in alle bedrijfslagen voor ogen? Hoe monitor je continu of je op de goede weg bent en of je misschien nóg meer impact kunt maken? Samen met Tony’s medewerkers hebben we een impact-monitoringsysteem opgezet dat alle lagen van de keten beslaat.
Met dit systeem kan Tony’s zijn maatschappelijke meerwaarde beter zichtbaar maken. Daarnaast onderzochten we ook hoe de boeren in Ghana en Ivoorkust ervoor staan op het gebied van gezondheidszorg, productie, verkoop en onderwijs. Ook doen we jaarlijks impact audits. Daarbij kijken we of Tony’s nog op het juiste spoor zit wat betreft het meten en bereiken van hun impact-doelstellingen.
Tony’s Chocolonely weet door Impact House exact hoe het ervoor staat met de eigen impact. Het bedrijf kan nu zelf bijsturen om z’n impact te maximaliseren. Bovendien kan het bedrijf concrete resultaten communiceren naar de buitenwereld. Zodat het voor hun partners en publiek helder is wat Tony's allemaal doet om zijn slaafvrije missie te bereiken.