Wij geven je graag nieuwe (internationale) inzichten op het gebied van financiën, bedrijfsvoering, strategie, governance, risk, compliance en meer.
-
Financiële administratie & outsourcing
Ondernemers die de financiële administratie uitbesteden verminderen de administratieve en hebben meer tijd en ruimte om zich te focussen op groei.
-
Financieel inzicht
Wij helpen je om financiële gegevens om te zetten in waardevolle inzichten die je ondersteunen bij het nemen van weloverwogen beslissingen.
-
Financiële compliance
Grip op financiële compliance met correcte rapportages en praktisch advies.
-
Duurzaamheid in het mkb
In een wereld waar duurzaamheid steeds meer centraal staat, is het essentieel voor mkb-ondernemers om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de eisen van de toekomst.
-
Impact House
Hoe kun je verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders, regelgeving en de vraag vanuit klanten en de maatschappij?
-
Impact Campus
Via onze Impact Campus bieden we jou of jouw medewerkers workshops, cursussen en opleidingen in duurzaamheid en impact aan.
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
-
Deal Advisory
Succesvolle transacties beginnen met betrouwbare adviseurs – maximaliseer waarde, minimaliseer risico’s en met vertrouwen vooruit.
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
-
Valuations
Het bepalen van de juiste waarde van jouw onderneming is cruciaal bij belangrijke beslissingen zoals fusies, overnames, aandeelhouderswisselingen of juridische geschillen. Een onjuiste waardering kan leiden tot financiële verliezen, ongunstige deals of juridische complicaties. Dit kan de stabiliteit en groei van jouw bedrijf ernstig beïnvloeden.
-
Controle jaarrekening
Als ondernemer wil je er zeker van zijn dat je jaarrekening volledig en betrouwbaar is. Dit is niet alleen belangrijk voor compliance, maar versterkt ook het vertrouwen van investeerders, klanten en andere stakeholders.
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
-
Nationaal belastingadvies
Op zoek naar fiscaal advies in Nederland? Wij helpen ondernemers met belastingadvies op maat: van structuur en compliance tot innovatie en duurzaamheid.
-
Internationaal belastingadvies
Werken over de grens? Ons internationale belastingadvies helpt je met structuur, compliance en kansen. Strategisch, praktisch en toekomstgericht.
-
Private wealth services
Hoeveel vermogen heb je nodig om je wensen de komende jaren te realiseren? Kun je belastingvoordeel behalen door nu al vermogen over te dragen?
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
-
Arbeidsrecht
Welke verplichtingen heb je bij een zieke werknemer? Hoe pak je een reorganisatie aan? Als ondernemer wil je duidelijke antwoorden en praktische oplossingen voor jouw arbeidsrechtelijke vragen.
-
Sustainable legal
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar duurzaam succes. Van het opstellen van duurzame contracten, integreren van duurzaam HR-beleid en ESG-Due Diligence binnen onze M&A praktijk tot het adviseren over ESG en andere (nationale en internationale) wetgeving: Wij denken graag pragmatisch en proactief met u mee.
-
HR-services
Met de diensten van HR-services ben je standaard voorzien van een personeels- en HR-administratie van hoge kwaliteit, goede HR-begeleiding en het juiste (internationale) advies.
-
Arbeidsvoorwaarden advisering
Met een goed beloningsbeleid bind en behoud je werknemers aan jouw onderneming. Dit draagt bij aan het goed functioneren van jouw onderneming en ondernemingsstrategie. Onze Human Capital Services specialisten adviseren jou hier intensief bij.
-
Loonbelasting
Als werkgever draagt u loonbelasting en premies werknemersverzekeringen af over het salaris van uw werknemers. Uit de salarisadministratie volgt de hoogte van de in te houden loonbelasting. Die inhouding is echter afhankelijk van meerdere factoren.
-
Sociale verzekeringen
Hoe voorkom ik onverwachte heffing van premies werknemersverzekeringen?
-
Personeels- en salarisadministratie
Hoe organiseert u uw personeels- en salarisadministratie zo efficiënt mogelijk? Om snel inzicht te hebben voor uzelf en uw stakeholders (zoals verzekeraars of uw CFO). En dat allemaal het liefst centraal in één overzicht.
-
Pensioenadvies
Wilt u als ondernemer of werkgever optimaal zijn voorbereid op gebied van pensioen en andere toekomstvoorzieningen? Grant Thornton kan u volledig adviseren en beschikt over de AFM Vergunning Pensioenadvisering zodat we ook kunnen bemiddelen in collectief werknemerspensioen.
-
Global Mobility Services
Als werkgever van een internationaal opererende onderneming vraagt het uitzenden van jouw werknemers naar een ander land om effectief management.

Wat wijzigt er concreet?
Vanaf 1 juli 2021 mag u geen gebruikmaken van telemarketing met menselijke tussenkomst aan natuurlijke personen, tenzij die natuurlijke personen hiervoor uitdrukkelijk toestemming hebben gegeven. Het zogeheten ‘opt-in-systeem’.
Geen regels zonder uitzonderingen
Er zijn uiteraard wel enkele uitzonderingen:
- U mag rechtspersonen of mensen die handelen in de uitoefening van hun beroep of onderneming nog wel benaderen zonder uitdrukkelijke toestemming, als ze specifiek voor telemarketing bedoelde contactgegevens hebben bekendgemaakt. Bijvoorbeeld via hun website.
- Bestaande en bepaalde voormalige klanten die klantgegevens hebben verstrekt bij de koop van een product of bij de betaling voor diensten vallen ook niet onder het opt-in-systeem. Deze klanten mag u ook zonder uitdrukkelijke toestemming (laten) benaderen via telemarketing.
- U mag voormalige klanten tot 3 jaar na afloop van uw klantrelatie via telemarketing (laten) benaderen. Deze termijn is vastgesteld door de telemarketing sector (vertegenwoordigers van ondernemingen die gebruikmaken van telemarketing) en is aan te merken als zelfregulering. Wanneer zelfregulering onvoldoende oplossing biedt, kan bij Algemene Maatregel van Bestuur een kortere termijn worden gesteld.
Welk verschil gaat dit maken?
Door de wijziging van de Telecommunicatiewet vervalt het Bel-me-niet-register. Het is maar de vraag of vervanging van het Bel-me-niet-register door het opt-in-systeem veel verandert. Telemarketeers die nu al (voor u) bellen mogen namelijk tot 3 jaar na afloop van de klantrelatie blijven bellen met bestaande of voormalige klantrelaties. Ook geeft een consument de uitdrukkelijke toestemming voor telemarketing online vaak onbewust.
De telemarketeer is onder de gewijzigde wet verplicht de consument steeds te wijzen op het recht van verzet tegen het gebruik van zijn/haar contactgegevens. Hoe dit werkt als een telemarketeer verschillende telefoonnummers gebruikt, is nog de vraag.
De praktijk wijst uit of deze wetswijziging daadwerkelijk zorgt voor ‘cold calling’ en of daarmee de beoogde doelstellingen worden bereikt, waaronder minder geïrriteerde consumenten.