In een wereld waar duurzaamheid steeds meer centraal staat, is het essentieel voor mkb-ondernemers om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de eisen van de toekomst.
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
Het bepalen van de juiste waarde van jouw onderneming is cruciaal bij belangrijke beslissingen zoals fusies, overnames, aandeelhouderswisselingen of juridische geschillen. Een onjuiste waardering kan leiden tot financiële verliezen, ongunstige deals of juridische complicaties. Dit kan de stabiliteit en groei van jouw bedrijf ernstig beïnvloeden.
Met onze expertise en datagedreven aanpak zorgen we ervoor dat jouw organisatie toekomstbestendig is en met vertrouwen strategische beslissingen kan nemen.
Als ondernemer wil je er zeker van zijn dat je jaarrekening volledig en betrouwbaar is. Dit is niet alleen belangrijk voor compliance, maar versterkt ook het vertrouwen van investeerders, klanten en andere stakeholders.
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
Op zoek naar fiscaal advies in Nederland? Wij helpen ondernemers met belastingadvies op maat: van structuur en compliance tot innovatie en duurzaamheid.
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
Welke verplichtingen heb je bij een zieke werknemer? Hoe pak je een reorganisatie aan? Als ondernemer wil je duidelijke antwoorden en praktische oplossingen voor jouw arbeidsrechtelijke vragen.
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar duurzaam succes. Van het opstellen van duurzame contracten, integreren van duurzaam HR-beleid en ESG-Due Diligence binnen onze M&A praktijk tot het adviseren over ESG en andere (nationale en internationale) wetgeving: Wij denken graag pragmatisch en proactief met u mee.
Met de diensten van HR-services ben je standaard voorzien van een personeels- en HR-administratie van hoge kwaliteit, goede HR-begeleiding en het juiste (internationale) advies.
Met een goed beloningsbeleid bind en behoud je werknemers aan jouw onderneming. Dit draagt bij aan het goed functioneren van jouw onderneming en ondernemingsstrategie. Onze Human Capital Services specialisten adviseren jou hier intensief bij.
Als werkgever draagt u loonbelasting en premies werknemersverzekeringen af over het salaris van uw werknemers. Uit de salarisadministratie volgt de hoogte van de in te houden loonbelasting. Die inhouding is echter afhankelijk van meerdere factoren.
Hoe organiseert u uw personeels- en salarisadministratie zo efficiënt mogelijk? Om snel inzicht te hebben voor uzelf en uw stakeholders (zoals verzekeraars of uw CFO). En dat allemaal het liefst centraal in één overzicht.
Wilt u als ondernemer of werkgever optimaal zijn voorbereid op gebied van pensioen en andere toekomstvoorzieningen? Grant Thornton kan u volledig adviseren en beschikt over de AFM Vergunning Pensioenadvisering zodat we ook kunnen bemiddelen in collectief werknemerspensioen.
Familiebedrijven vormen de ruggengraat van de Nederlandse economie. Ze combineren ondernemerschap met familiewaarden en streven naar continuïteit over...
Bouw- en vastgoedondernemers bevinden zich in een lastige markt. Reorganisaties, teruglopende marges en zorgen over het op peil houden van de portefeuille zijn...
De ontwikkelingen met betrekking tot digitalisering, met zowel bedreigingen als kansen, gaan snel. Het is de vraag welke rol de commissaris daarin speelt of...
De Nederlandse Maritieme cluster is actief op alle continenten. En de gehele transport & logistieksector groeit. Vraagt u zich weleens af welke logistieke...
Vanaf 1 januari 2025 is het zover: de handhaving van de Wet DBA gaat weer van start. Dit betekent dat ondernemers en opdrachtgevers hun arbeidsrelaties opnieuw moeten beoordelen. Ben jij al compliant? Of loop je risico op boetes en naheffingen?
Onze mini-serie informeert jou over alle belangrijke aspecten van de Wet DBA. Met praktische tools, tips en inzichten helpen we jouw organisatie op tijd klaar te zijn.
Wat kun je verwachten in de miniserie?
Wat is de Wet DBA?
Wat verandert er voor jou als ondernemer vanaf 1 januari 2025?
Wanneer is er sprake van schijnzelfstandigheid?
Welke stappen moet je nu zetten om compliant te zijn vóór 1 januari?
Bekijk hieronder de eerste video in de miniserie
The video is playing.This video is playing in mini-player mode.
Naast de afleveringen bieden we extra ondersteuning via een handige webmodule. Hier kun je specifieke situaties beoordelen en testen of jouw werkwijze voldoet aan de regels. Ook kun je een checklist downloaden die je helpt om stap voor stap compliant te worden.
Dit is jouw laatste kans om alles op orde te brengen voordat de handhaving start. Zorg dat je op tijd actie onderneemt en voorkom onverwachte problemen.
Het wetsvoorstel Wet verduidelijking beoordeling arbeidsrelaties en rechtsvermoeden (Vbar) is ingediend bij de Tweede Kamer. Demissionair minister Eddy van Hijum heeft de wet aangepast aan recente uitspraken van de Hoge Raad en nu officieel aangeboden ter behandeling.