Een goede onboarding is essentieel

Een goede onboarding draagt bij aan het succes van een nieuwe werknemer binnen het bedrijf. Het is het proces waarin een nieuwe medewerker zich snel en effectief aanpast aan zijn of haar nieuwe rol, de organisatiecultuur en de werkprocessen. Een goede onboarding zorgt ervoor dat de medewerker zich welkom voelt, met de juiste tools en informatie aan de slag kan, en zich vanaf het begin gewaardeerd, ondersteund en onderdeel van het bedrijf voelt.

Met de pre-boarding tool binnen Payroll Loket is het pre-boarden van nieuwe medewerkers heel eenvoudig en bovendien veilig. Medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor het invoeren van hun gegevens en kunnen eenvoudig hun identiteitsbewijs en de verklaring loonheffingen uploaden. Dit alles via een beveiligde en gebruikersvriendelijke omgeving. 

Hoe helpen wij jou?

Onze HR-adviseurs helpen je bij het optimaliseren van de onboarding binnen jouw organisatie. Waar is verbetering nodig en wat moet je vooral blijven doen? We kijken samen naar de mogelijkheden. En onze pre-boarding tool bespaart je als werkgever veel tijd en verkleint ook de foutkans van een verkeerde invoer. De medewerker wordt stapsgewijs door het proces geleid en kan alle gegevens eenvoudig opslaan. 

Wat bieden wij?

  • Begeleiden van de onboarding binnen jouw organisatie
  • Onze pre-boarding tool
  • Optimaliseren van de pre-boarding en onboarding

Wat levert het op?

Door een goede onboarding voelt de medewerker zich sneller thuis in jouw organisatie. Dit verhoogt niet alleen de motivatie en betrokkenheid, maar vermindert ook verloop en verbetert de productiviteit op lange termijn. De pre-boarding tool maakt het makkelijk om alle nodige gegevens veilig te delen en je maakt snel een nieuw dienstverband aan.

Voordelen

  • Bespaar kostbare tijd
  • Verminderen van foutkansen
  • Veilige omgeving voor het delen van persoonsgegevens
  • Eenvoudig en snel een nieuw dienstverband aanmaken
  • Minder verloop bij een geoptimaliseerde onboarding

Heb je een vraag?

Neem contact op met onze specialisten voor meer informatie over onze HR-services.

Waarom kies je voor Grant Thornton?

Grant Thornton Nederland is lid van Grant Thornton International Ltd (GTIL), één van ’s werelds grootste netwerken (#7) van onafhankelijke accountants- en adviesorganisaties met 73.000 professionals in meer dan 150 landen. Vanuit acht Nederlandse vestigingen ondersteunen 700+ professionals onze klanten met raad en daad op het gebied van accountancy, belastingen en (financiële) adviesvraagstukken. We leveren expertise van wereldformaat, op een manier die naadloos bij de unieke situatie van iedere klant aansluit. Wij werken vanuit een solide basis met een flexibele en resultaatgedreven mentaliteit.

Duurzaamheid in het mkb

Veelgestelde vragen en antwoorden

Een goede onboarding zorgt voor een vliegende start. Zorg dat alle administratie en toegang tot systemen geregeld zijn vóór de eerste werkdag. Stel een inwerkprogramma op en koppel een mentor aan de nieuwe medewerker. Bied trainingen aan voor de benodigde kennis en leg de bedrijfswaarden uit. Houd regelmatig contact en zorg voor een open communicatie. Vraag actief om feedback om het proces te verbeteren. Zo voelt een nieuwe medewerker zich snel thuis en is snel productief!

Binnen de tool wordt de medewerker stapsgewijs door het proces geleid en kan alle hij/zij gegevens eenvoudig opslaan. Nadat de medewerker de gegevens heeft ingevoerd, komen de gegevens direct naar voren in Payroll Loket onder de functie “Concept werknemer”. Als werkgever kun je de gegevens eenvoudig ophalen bij het aanmaken van een nieuw dienstverband en worden deze automatisch ingevuld.