Leid uw onderneming door COVID-19

Speciaal voor mkb-ondernemers organiseren wij een serie webinars en diverse masterclasses. In onze serie behandelen wij actuele onderwerpen die nu en in de (nabije) toekomst interessant zijn voor u, tijdens en na de coronacrisis.

De situatie rondom het coronavirus COVID-19 blijft evolueren en het advies aan ondernemingen over hoe te reageren wordt voortdurend bijgewerkt. Lees verder en blijf als ondernemer op de hoogte via onze coronavirus hub.

Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Continuïteit, performance improvement en herstructurering

    Het kunnen bieden van continuïteit en zoveel mogelijk stabiliteit geeft houvast in tijden van crisis. Niet alleen uw werknemers zijn van u afhankelijk, ook uw klanten, uw leveranciers en andere stakeholders. Daarom wilt u uw onderneming, ondanks alle veranderingen, voortzetten. Uiteraard is dit in tijden van een pandemie een bijzondere uitdaging.

    Lees meer over continuïteit, performance improvement en herstructurering

    Lees ook onze specials over:

    - Reorganiseren
    - Faillissement

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Liquiditeit

    Het handhaven van zoveel mogelijk financiële ruimte tijdens deze veranderende situatie is een moeilijke maar belangrijke uitdaging. Gelukkig zijn er enkele maatregelen die u kunt nemen en ervoor kunnen zorgen dat u grip houdt.

    Lees meer over liquiditeit

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Personeel

    Het zal een grote uitdaging zijn voor u, als dga of HR-manager en van de bredere organisatie, om uw mensen veilig, gemotiveerd en in staat te stellen om te werken. Ze moeten zich opnieuw geborgd en veilig voelen en hun posities begrijpen. Dit zijn complexe en emotionele kwesties die niet lichtvaardig of zonder due diligence kunnen worden opgevat.

    Lees meer over personeel

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Technologie

    De eisen die we stellen aan de technologie om dit ‘werken op afstand’ te ondersteunen zijn zeer uitgebreid, zowel qua capaciteit als qua veiligheid. De ondernemingen die in staat zijn om digitale risico’s te beheersen en tegelijkertijd stabiliteit te bieden, hebben wellicht een groot voordeel.

    Lees meer over technologie

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Klanten & toeleveranciers

    Als ondernemer bent u de spil tussen uw leveranciers en klanten. Tijdens de COVID-19 pandemie hebben alle partijen een nieuw en tot nu toe ongekend niveau van ondersteuning nodig. Gezien de onzekerheid van de situatie is een goede communicatie van vitaal belang. Het is essentieel voor ondernemingen om elkaar regelmatig updates te geven, zodat iedereen is geïnformeerd over en voorbereid op veranderingen.

    Lees meer over klanten & toeleveranciers

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Wet- en regelgeving

    U bent druk bezig om uw onderneming overeind te houden. Hierover maakt u zich zorgen. De overheid doet haar best om te helpen. Elke dag zijn er nieuwe updates met crisismaatregelen. Van welke regelingen kunt u gebruik maken? En wat is hiervoor nodig? Het is lastig om door de bomen het bos te zien en op de hoogte te blijven van de actualiteiten.

    Lees meer over wet- en regelgeving

  • Focus in ieder geval op deze aandachtspunten

    Internationaal ondernemen

    Dutch China desk rapport

    In dit rapport wordt ingegaan op de effecten van het coronavirus op de Chinese economie, de Nederlandse economie en de wereldeconomie. De effecten worden opgesplitst in effecten op de korte en lange termijn. Ook zal er aandacht besteed worden aan de gevolgen van de crisis op de global value chain.

    Download het Dutch China desk rapport (27 maart 2020)

    Internationale hub

    Bent u met uw onderneming internationaal actief? Bekijk dan meer informatie op onze internationale hub.

COVID-19 webinars

Webinar 16 september: Prinsjesdag

In ons webinar hebben wij de fiscale maatregelen, die kunnen gelden voor uw onderneming, toegelicht. Evenals het derde steunpakket.

Read more Webinar 16 september: Prinsjesdag

Webinar 30 juni: NOW 2.0 versus ontslag

Het uitblijven of terugvallen van omzet kan leiden tot noodgedwongen keuzes. Is ontslag de beste oplossing?

Read more Webinar 30 juni: NOW 2.0 versus ontslag

Webinar 26 mei: liquiditeitsprognose & update fiscale maatregelen

U ontvangt een update van de recente fiscale steunmaatregelen. En aan de hand van een liquiditeitsprognose laten wij, in één overzicht, verschillende scenario’s zien.

Read more Webinar 26 mei: liquiditeitsprognose & update fiscale maatregelen

Webinar 15 april: hoe zorg ik voor de continuïteit van mijn onderneming?

Bekijk het webinar over liquiditeit en financiering

Read more Webinar 15 april: hoe zorg ik voor de continuïteit van mijn onderneming?

Heeft u vragen? Wij zijn er om u als ondernemer te ondersteunen in deze bijzondere, en mogelijk moeilijke, tijden. Ons multidisciplinaire team – bestaande uit financieel adviseurs, bedrijfsjuridisch adviseurs, (internationaal) belastingadviseurs, China desk-leden en ons wereldwijde netwerk – zoekt naar de antwoorden die het beste bij u en uw onderneming passen. Nu en in de toekomst!

Blijf op de hoogte

Via onze tweewekelijkse nieuwsbrief (Grant Thornton Actueel) informeren wij u over allerlei ontwikkelingen, waaronder updates ten aanzien van het coronavirus.

Meld u aan