Ieder halfjaar doen wij onderzoek naar bedrijfsovernames in de digital agency & marketing sector, zowel fusies als overnames.
Onderwerpen
Overweegt u uw digital marketing agency te verkopen of een bedrijf te kopen?

Download dan ons onderzoek om meer te weten te komen over de stand van zaken van fusies en overnames in de digital marketing sector. En vooral ook welke bedreigingen en kansen zich in de (nabije) toekomst mogelijk voordoen als het gaat om bedrijfsovernames.

2021 eerste halfjaar

In de eerste helft van 2021 is het aantal overnames binnen de digital marketing sector sterk toegenomen in vergelijking met een jaar eerder. Nu de onzekerheid omtrent het coronavirus afneemt, het vertrouwen in het herstel van de economie groeit en digitale aanwezigheid volop in de belangstelling staat, is het overnameklimaat zeer gunstig voor verkopers. Grote spelers als Dept, Intracto en Happy Horizon nemen kleinere agencies over om (internationaal) uit te breiden en nieuwe digitale diensten toe te voegen aan hun aanbod.

2020 tweede halfjaar

Het aantal overnames in de digital marketing sector is aan een opmars bezig na de dip in het eerste halfjaar. Waarderingen zijn hoger dan pre-corona en kopers als S4, Intracto en DEPT zijn actief op jacht naar interessante overnamekandidaten. In het eerste halfjaar van 2020 hebben we gezien dat het aantal overnames, als gevolg van de coronacrisis, onder druk kwam te staan. In het tweede halfjaar zien we een krachtig herstel, nu digitale dienstverlening belangrijker is dan ooit.

2020 eerste halfjaar

In de eerste helft van 2020 vonden in totaal 184 deals plaats. Na een piek in 2016 zagen we al een gestage daling van de dealactiviteit binnen de sector. Het is duidelijk dat de M&A-activiteit in 2020 een harde klap kreeg door de COVID-19-crisis. Ten opzichte van dezelfde periode in 2019 daalde het transactievolume binnen de sector met 34%. In de eerste helft van 2020 zien we dat deals vooral gedreven worden door (inter)nationale expansie, het toevoegen van nieuwe technologieën en diensten en het verder versterken van de activiteiten.