-
Financiële administratie & outsourcing
Hoe weet ik of mijn onderneming goed loopt? Een accurate financiële administratie geeft u de informatie die u nodig heeft om de juiste beslissingen te nemen.
-
Financieel inzicht
U wilt de juiste financiële beslissingen nemen op basis van betrouwbare en overzichtelijke managementinformatie. U wilt op ieder moment weten hoe u ervoor staat en waar u moet bijsturen.
-
Financial compliance
Is uw onderneming internationaal actief? Dan wilt en moet u voldoen aan de (financiële) wet- en regelgeving in de verschillende landen waar u actief bent. Maar hoe houdt u financieel overzicht?
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met dergelijke vragen worstelt, kunnen wij u helpen met onze reeks van business risk diensten.
-
Corporate finance
Hoe sluit ik een goede deal als ik mijn bedrijf ga verkopen – of als ik een ander bedrijf koop?
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen genomen om mijn data te beschermen? Realistisch vragen! Wij helpen die te beantwoorden.
-
Impact House
Hoe kunt u verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders, regelgeving en de vraag vanuit klanten en de maatschappij?
-
Transaction services
Hoe krijg ik het (ver)koopproces van mijn bedrijf voor elkaar zonder al teveel kopzorgen? Wij zorgen voor een stevig fundament voor beslissingen bij de aan- en verkoop van bedrijven.
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of bedrijfsfraude? De Forensic & integrity services specialisten van Grant Thornton helpen.
-
Valuations
Verkoopt u uw aandelen, koopt u een andere aandeelhouder uit of laat u nieuwe investeerders toetreden? Werkt u aan een juridische of fiscale herstructurering? Bent u in gesprek met de fiscus voor de overdracht naar uw kinderen of medewerkers? Zit u met een geschil? Of wilt u voldoen aan uw verslaggevingsvereisten, zoals Purchase Price Allocation en Impairment Testing? Allemaal situaties waarbij de waarde van uw onderneming belangrijk is. De dynamiek kan per situatie echter heel verschillend zijn: waarde is namelijk altijd contextgevoelig.
-
Academy
Cursussen aan advocaten, vanuit aanvullende kennisgebieden aan de juridische dienstverlening van de advocatuur, brengen een kennisuitwisseling tot stand in het voordeel van de klant.
-
Controle jaarrekening
U moet zich financieel verantwoorden, bijvoorbeeld aan aandeelhouders en andere stakeholders. Financiële informatie moet dus betrouwbaar zijn.
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale ondernemingen de regels. Hoe past u ze echter concreet toe?
-
ISAE & SOC Reporting
Zakelijk Nederland is de afgelopen jaren flink veranderd. De overheid confronteert organisaties met toenemende regulering en compliance vereisten.
-
Pre-audit services
Pre-audit services staat voor het ‘controlegereed’ maken van de gehele financiële administratie voordat de externe accountant start met de controle van de jaarrekening.
-
Sarbanes Oxley controle en advies
De SOx wetgeving schrijft voor dat management structureel verantwoording af moet leggen over de interne controle met betrekking tot de financial statements. Dit moet bewezen worden door een verklaring van een onafhankelijke accountant.
-
Subsidieverklaringen
Is uw onderneming niet wettelijk verplicht tot controle, maar wilt u toch zekerheid verkrijgen over de getrouwheid van de cijfers?
-
Belastingadvies voor het mkb in Nederland
Hoe kan ik gebruikmaken van de innovatiebox? Kan ik die steeds terugkerende belastingaangiftes uitbesteden? Wat kost het als ik morgen wegval? Hoe regel ik mijn oudedagvoorziening? Voldoe ik wel aan alle nieuwe regelgeving? Zal ik NOW3 aanvragen? Allemaal goede vragen. Wij helpen met de antwoorden.
-
Belastingadvies voor Nederlandse multinationals
Als ik die interessante Head of sales in Frankrijk wil aannemen, hoe zit dat dan fiscaal? Welke vennootschap kan het beste een overname doen? Hoeveel scheelt het, als ik al onze belastingaanslagen wereldwijd bij één partij neerleg? Voor wie kan ik gebruikmaken van de 30%-regeling? En hoe? De boete van ‘niet melden’ 830.000 euro? Wat moet ik precies wél melden bij grensoverschrijdende fiscale constructies? Goede vragen. Wij beantwoorden er dagelijks honderden wereldwijd. Scherp en met aandacht voor uw situatie. In welk land dan ook.
-
Btw-advies
Als ondernemer heeft u te maken met btw-wetgeving, zowel als u nationaal als internationaal onderneemt. Die wetgeving is vaak complex. Een juiste toepassing en optimale benutting van de mogelijkheden van de btw-wetgeving vraagt specialistische kennis. Kennis die wij u kunnen bieden.
-
Douaneadvies
Ons internationale netwerk van douanespecialisten wijst u op de mogelijkheden die de douanewetgeving kan bieden. Dat bespaart u heel wat kosten en moeite.
-
HR services
Human resources services van Grant Thornton helpt u om uw zakelijke doelstellingen te bereiken en de loonkosten in bedwang te houden.
-
Innovatie & subsidieadvies
Gaat u met uw organisatie risicovolle projecten aan? De overheid stelt financiële middelen beschikbaar, door middel van het stimuleringsbeleid, voor ondernemers. De subsidieadviseurs van Grant Thornton adviseren en assisteren u graag bij uw subsidieaanvraag.
-
Tax technology
Weet u wat uw belangrijkste fiscale risico’s zijn? En weet u hoe u deze risico’s identificeert en beheerst? Heeft u voldoende tijd om u te focussen op de fiscale zaken die ertoe doen?
-
Transfer pricing
Transfer pricing (interne verrekenprijzen) raakt de meeste multinationale bedrijven. Voldoet uw organisatie aan de transfer pricing-documentatieverplichtingen?
-
Sustainable tax
In deze veranderende wereld wordt het steeds belangrijker om niet alleen naar de financiële prikkels te kijken, maar ook naar de impact op het milieu. Multinationale ondernemingen moeten hun belastingstrategie herzien, in lijn met het ESG-gedachtegoed.
-
Uitbreiden naar andere markten
Zoekt u naar kansen om internationaal uit te breiden? Of u nu op het punt staat een nieuw kantoor te openen in het buitenland of een internationale overname overweegt, u heeft zekerheid nodig bij het maken van de juiste keuzes voor uw onderneming. Wereldwijde uitbreiding is niet altijd zo eenvoudig als het klinkt. Het goede nieuws is dat wij er zijn om u te helpen!
-
Internationale contactpersonen
Waar u ook kiest om zaken te doen, u wilt toegang tot mensen met de beste ideeën en kritisch denkvermogen waarmee u uw onderneming in binnen- en buitenland kunt laten groeien. Grant Thornton heeft een netwerk van kantoren in meer dan 140 landen. Waar u ook wilt uitbreiden, de kans is groot dat onze specialisten ook daar zijn gevestigd.
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat geeft zekerheid en dus rust en ruimte voor groei. Wij denken pro-actief en pragmatisch met u mee. We kijken vooruit en zetten graag dat stapje extra.
-
Arbeidsrecht
Kleine onderneming of grote multinational: uw mensen zijn de spil van uw bedrijf. Arbeid is verweven met diverse belangen en heeft vaak juridische consequenties. Voor grote strategische én alledaagse vragen over arbeidsrecht staan onze juristen voor u klaar. Óók voor internationale arbeidsrechtvragen. Een eigen HR-afdeling? Die assisteren we graag. Wij leveren service op maat en zijn er als u ons nodig heeft.
-
Specialismen
Naast onze focus op arbeids- en ondernemingsrecht adviseren wij ondernemers ook op uiteenlopende (specialistische) juridische vraagstukken. Een bedrijfsovername, uw vennootschapsadministratie, ingewikkelde zorgvraagstukken: u bent bij ons aan het juiste adres.
-
Reorganiseren
Reorganiseren, meestal niet de leukste kant van ondernemen. Er kunnen verschillende redenen zijn om te moeten reorganiseren. Wat die reden ook is, bij reorganiseren komt veel kijken. Denk aan het indienen van een ontslagverzoek, het opstellen van een sociaal plan en het voeren van exitgesprekken. Wij helpen u graag bij de inrichting van het reorganisatietraject. Zo kunt u snel weer koers zetten naar betere tijden.
-
Sustainable legal
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar duurzaam succes. Van het opstellen van duurzame contracten, integreren van duurzaam HR-beleid en ESG-Due Diligence binnen onze M&A praktijk tot het adviseren over ESG en andere (nationale en internationale) wetgeving: Wij denken graag pragmatisch en proactief met u mee.
-
Opleiding: Duurzaamheidsrapportage en sturing
Toekomstbestendig zijn, risico’s beheersen, kansen pakken en maatschappelijke impact creëren; duurzaamheid staat inmiddels hoog op de agenda van de meeste bedrijven.
-
Opleiding: Duurzaamheidsstrategie, sturing en rapportage in de zorg
De zorgsector staat voor grote vraagstukken rondom impact en duurzaamheid. Toekomstbestendig zijn, risico’s beheersen, kansen pakken en maatschappelijke impact creëren; het staat inmiddels hoog op de agenda van veel zorgorganisaties
-
Opleiding: Impactmanagement
Als maatschappelijke organisatie wil je wel zeker weten dat je het goede doet. En je wilt je impact ook kunnen communiceren naar je stakeholders.
-
Opleiding: Expeditie Impactmeten
Uw maatschappelijke missie staat voorop, dat maakt u een sociaal ondernemer of maatschappelijk initiatief. Het is dan ook logisch dat u graag wilt weten in hoeverre u uw maatschappelijke missie realiseert. Oftewel: wat uw impact is.
-
Incompany opleidingen impactmanagement
De incompany opleiding Sturen op impact is een traject van 4 - 5 dagen verspreid over een half jaar waarin uw team kennismaakt met de verschillende onderdelen van impactmanagement én deze direct praktisch integreert in uw organisatie.
-
Gratis sessie: Sturen op Impact
Hoe bepaalt u wat uw impact is? En hoe meet uw die vervolgens? In deze sessie nemen we u mee in de wereld van impactmanagement en in het bijzonder het meten van uw maatschappelijke bijdrage.
-
E-Learning: Meer impact in 6 weken
Deze online opleiding is een laagdrempelige manier om kennis te maken met impact denken en doen.
-
Impactmanagement @ work
Impactmanagement @ work is er voor iedereen die een verdiepingsslag zoekt op het gebied van impactmanagement.
-
Maritiem
Hoe blijft u aan de wereldtop in de maritieme sector? Nederland moet het hebben van innovatie. Onze kennis brengt de maritieme cluster aan de wereldtop.
-
Eigenaarschap
Aan het hoofd staan van een familiebedrijf is een flinke opgave. Het brengt veel verschillende verantwoordelijkheden met zich mee. Hoe is het eigendom geregeld? Wie heeft welk belang in het bedrijf? Zijn er familieleden die u liever niet aan het roer ziet staan van de onderneming?
-
Duurzaamheid
Duurzaamheid gaat verder dan alleen het behalen van (milieu)doelen, het anticiperen op klimaatrisico’s en het inspelen op kansen. Duurzaamheid is breder en bij uitstek een onderwerp dat bij familiebedrijven past.
-
Opvolging
Ook voor u als dga komt het moment waarop u serieus aandacht moet besteden aan bedrijfsopvolging. Het is geen wonder dat bedrijfsopvolging binnen het familiebedrijf bijzonder complex is.
-
Vermogen
Het onderwerp 'vermogen' binnen familiebedrijven is een belangrijk maar complex onderwerp, dat vele aspecten omvat. Goed plannen en goede afspraken maken voor de continuïteit van het aanwezige vermogen is dus cruciaal.
-
Het Goede Gesprek
Dagelijkse bezigheden (ook in het bedrijf) maken het vaak moeilijk om prioriteit te geven aan échte reflectie. Even uit de day-to-day business stappen om kritisch na te denken over wat u als eigenaar wilt bereiken
-
Estate planning
Wilt u uw vermogen optimaal overhevelen naar uw volgende generatie zonder te veel erf- en schenkbelasting? Dat kan via bedrijfsoverdracht, schenken of via uw testament.
-
Vermogensbeheer
U hebt inmiddels vermogen opgebouwd of u hebt een goed salaris en pensioen. En daarnaast hebt u een aantal wensen. U wilt bijvoorbeeld uw kinderen helpen bij de aankoop van hun eerste woning en hen een bedrag schenken. Of een camper aanschaffen om door Europa te trekken tijdens uw pensioen. Kan dat?
-
Fiscaal advies en aangifte inkomstenbelasting
Is de aangifte inkomstenbelasting voor u jaarlijks een frustrerend proces? Klopt de vooraf ingevulde aangifte en wat moet u nog meer invullen? Onze specialisten nemen u deze zorg uit handen en adviseren u bij het optimaliseren van uw fiscale positie.
-
Pensioen en andere oudedagsvoorzieningen
Heeft u zich al goed voorbereid op uw oude dag? Het pensioenstelsel in Nederland bestaat uit 3 pijlers: AOW, pensioenopbouw via een werkgever en individuele pensioenverzekeringen. Daarnaast kunt u ook zelf sparen voor uw oude dag: de 4e pijler. Wat betekent deze optelsom voor het totaal van uw oudedagsvoorziening straks?
-
Over Grant Thornton
Grant Thornton biedt een plek waar jouw talent telt. Waar we nieuwsgierig zijn naar wat jíj kunt bijdragen. Een omgeving vol dynamiek en scherpte. Dat is Grant Thornton.
-
Diversiteit & Inclusie
Wij sturen op de gender verdeling binnen ons bedrijf, wetende dat ook andere dimensies van diversiteit belangrijk zijn. In 2021 is het percentage vrouwelijke partners bijna 20%, waarvan 20% ook een eigendomsrecht heeft. Onze raad van commissarissen bestaat voor 66% uit vrouwen.
-
Aliriza
"Zo zat ik ineens met de CFO van een groot scheepvaartbedrijf met verschillende entiteiten aan tafel."
-
Hajar Azrioual
Hajar Azrioual werkt binnen Grant Thornton als IT business analist en managet het Tax Technology team. Lees hoe zij het werken bij Grant Thornton ervaart!
-
Jasmine
"Ik kreeg na een jaar werken al de vrijheid en het vertrouwen kreeg om remote te gaan werken in het buitenland waar Grant Thornton memberfirms heeft."
-
Kelly
“Ik krijg er energie van om bij klanten langs te gaan. Ze waarderen dat ook enorm.”
-
Lieke-Rosa Koetsier
Lieke-Rosa Broere-Koetsier werkt binnen Grant Thornton als IT-auditor en data analist. Lees hoe zij het werken bij Grant Thornton ervaart!
-
Lilly
"Ik word dus niet in een hokje gestopt, maar mag mezelf ontwikkelen in wat ik leuk vind. Je krijgt de ruimte om dingen te doen waar je energie van krijgt."
-
Pierre Docx
Pierre Docx (30 jaar) werkt binnen Grant Thornton als Junior manager ITS. Lees hoe hij het werken bij Grant Thornton ervaart!
-
Werner
“Als je hier een goed idee hebt, krijg je de ruimte en hulp om dat tot een succes te maken.”
-
Studenten & starters
Je bent ambitieus. Je wilt naast je studie al ervaring opdoen of je bent net afgestudeerd. Je wilt deskundige worden binnen jouw vakgebied, maar je wilt je ook breed ontwikkelen.
-
Persoonlijke ontwikkeling
Wij kijken naar de mensen achter de cijfers, naar de drive achter organisaties. In welke rol je ook actief bent, je werkt vaak intensief samen met ambitieuze cliënten, voor wie alleen het beste advies telt.
-
Solliciteer nu
Ben jij klaar om te beginnen met het echte werk?
-
Onze recruiters
Onze recruiters staan je graag te woord over jouw (groei)mogelijkheden en carrière bij Grant Thornton.
-
Onze vestigingen
Onze vestigingen
-
Veelgestelde vragen
Je bent geïnteresseerd in een carrière bij Grant Thornton en je hebt nog wat vragen. Lees antwoorden op de meest gestelde vragen.
Bent u onze gast op maandag 3 juni aanstaande in Villa Jongerius te Utrecht? Dan organiseren wij een bijzondere middag die helemaal in het teken staat van ‘toekomstbestendig ondernemen in het familiebedrijf’.
Wat kunt u verwachten?
Wij bieden u een middag vol concrete inzichten, specifiek gericht op de unieke beweegredenen van familiebedrijven. Met thema’s als duurzaamheid, eigenaarschap, vermogen en de cruciale kwestie van opvolging, gaan we dieper in op die balans tussen korte- en langetermijnstrategieën. U ontmoet andere familiebedrijven en leert van elkaars ervaringen. En tijdens een aantal inspirerende workshops krijgt u concrete tips, stappenplannen en praktische voorbeelden om direct mee aan de slag te gaan. U gaat dus niet met lege handen naar huis.
Plenaire sessie
Auteur en moderator Marilijn Boumeester gaat ‘aan de keukentafel’ het gesprek aan met Jan Pieter Manschot, algemeen directeur Kersten Technische Bedrijven, Samuel van den Berg, algemeen directeur Van den Berg Houtgroep, Lucas Lammers, eigenaar en directeur van LC Packaging.
Aan de hand van dilemma’s neemt zij u mee in de praktijkervaringen van haar gasten en de uitdagingen voor familiebedrijven die daarbij centraal staan. Is verduurzaming een voorwaarde voor een toekomstbestendige bedrijfsstrategie? Is in onze veranderende maatschappij de gesloten cultuur van het familiebedrijf een serieuze bedreiging voor het voortbestaan ervan? Is het beter voor een bedrijf om klein te blijven en trouw aan zijn waarden dan groot te worden en deze te verliezen? Moeten familiebedrijven altijd in de familie blijven, ook als dat niet het beste is voor het bedrijf?
Workshops
In het tweede deel van het programma geven we 2 workshops:
Cyberweerbaarheid: ervaar live de gevolgen van een hack – door Migiel de Wit-Beets, partner Cyber Risk Services en zijn team ethical hackers
Cyberincidenten vormen tegenwoordig een aanzienlijk risico voor uw familiebedrijf. In een wereld waarin alles en iedereen verbonden is, waar technologische ontwikkelingen zich in hoog tempo ontwikkelen, bieden dit talloze nieuwe kansen. Tegelijkertijd maken kwaadwillenden hier actief gebruik van, met eert in een toenemend dreigingsrisico voor onze samenleving en de BV Nederland als gevolg. Om als familiebedrijf de continuïteit te waarborgen, is het cruciaal om weerbaar te worden en te blijven als het gaat over cyberrisico's. Niet alleen binnen uw eigen organisatie maar in de gehele keten waarin uw organisatie actief is. Tijdens deze interactieve cybersessie krijgt u een uniek kijkje in de keuken van onze Ethical Hackers. Hoe denkt een hacker? Welke kwetsbaarheden worden misbruikt? Hoe detecteert u een hacker in uw omgeving? U ontvangt praktische tips en wordt kort meegenomen in een spelvorm om te ervaren wat een cybercrisis betekent voor u, uw team en uw organisatie.
Aan de slag met duurzaamheid binnen uw familiebedrijf – door Jacoline Plomp , partner in onze duurzaamheidspraktijk Impact House
Ontdek de kracht van duurzaamheid voor uw familiebedrijf en denk na over hoe u uw onderneming verantwoord door kunt geven aan de volgende generatie. Duurzaamheid is een breed thema: het gaat over CO2-uitstoot, maar ook hoe u met uw personeel, leveranciers en ketenpartners omgaat. Hoe identificeert u kansen en risico’s die voor uw onderneming van toepassing zijn? Welke wetgeving is relevant – moet u al voldoen aan de CSRD? Duurzaamheidseisen binnen de keten raken mogelijk ook uw onderneming. Jacoline geeft u niet alleen een update over de belangrijkste trends en regelgeving maar gaat ook een stap verder. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en een stappenplan krijgt u handvatten om aan de slag te gaan en inzicht om de kansen te benutten waarmee u concurrentievoordeel behaalt. Ontdek praktische strategieën, deel ervaringen met gelijkgestemde ondernemers en maak een concrete stap richting een duurzame toekomst.
Programma
12.30 uur Inloop en lunch
13.30 uur Plenaire sessie
14.15 uur Pauze
14.25 uur Vervolg plenaire sessie
15.10 uur Pauze en intermezzo met het verhaal van de familie Jongerius
15.30 uur Eerste ronde workshops
16.15 uur Tweede ronde workshops
17.00 uur Borrel
Grant Thornton
Het bijzondere van een familiebedrijf is dat zakelijke belangen met privélevens kruisen. Die kracht is ook de grootste valkuil. Om samen verder te komen kunnen onze familiebedrijvenadviseurs het verschil maken. Vanuit een vertrouwensband begrijpen zij ook wat er niet gezegd wordt. Want een familiebedrijf gaat niet alleen maar over zaken. Grant Thornton ondersteunt en adviseert familiebedrijven om het bedrijf en de familiewaarden toekomstbestendig te maken en te houden.
Villa Jongerius
We ontvangen u in het prachtige familiebedrijf Villa Jongerius te Utrecht. Een uniek familiebedrijf met een rijke geschiedenis die zij graag met u delen. De locatie ligt op loopafstand van Utrecht Centraal. Parkeren is gratis.
Meld u nu aan
Dit event is speciaal bedoeld voor eigenaren en directie van familiebedrijven. Neem gerust één van uw familieleden of opvolgers mee. Het event heeft een exclusief karakter met ruimte voor open discussie achter gesloten deuren. We hanteren een maximum aantal deelnemers dus meld u nu aan zodat u verzekerd bent van deelname. Wij kijken uit naar uw komst.
Sprekers
Zelfstandig merkstrateeg, auteur en moderator met een focus op verandering. Marilijn is goed ingevoerd in de wereld van familiebedrijven. In haar boek "Van hoofdkantoor naar hartszaak" beschrijft zij de cruciale rol van waarden binnen organisaties. Ze onderzocht hoe deze waarden niet alleen de interne dynamiek en cultuur van een bedrijf beïnvloeden, maar ook hoe essentieel ze zijn bij het aangaan van samenwerkingen, het navigeren door fusies en overnames, en het leiden van (opvolgings)processen. Als moderator weet ze met haar scherpe geest en brede maatschappelijke kennis boeiende discussies met haar gasten te voeren en onderwerpen breed uit te diepen. www.buroboumeester.nl
Sinds 2019 algemeen directeur van familiebedrijf Kersten Technische Bedrijven. Hij rondde in 1999 de KIM af waarna hij bij de KM zijn carrière startte als officier bij de onderzeedienst. In 2006 was hij enige tijd werkzaam als consultant bij Altran, het huidige Capgemini Engineering. Jan Pieter is sinds 2008 verbonden aan Kersten Technische Bedrijven. Transitie speelt binnen het bedrijf een belangrijke rol, zo zegt hij: “We moeten anders leren redeneren binnen een wereld die zich kenmerkt door verandering. Alleen zo groeien we samen naar slimme oplossingen voor een nieuw tijdperk. Ons doel is om die brug te slaan tussen technische expertise, de wens van onze klanten en de daadwerkelijke behoeften van onze samenleving.”
Samuel van den Berg is sinds 2022 algemeen directeur en vierde generatie binnen familiebedrijf Van den Berg Houtgroep. Het bedrijf uit 1913 is importeur van tropisch hardhout uit verantwoord beheerde bossen. Samuel genoot zijn bedrijfskundige opleiding aan de Erasmus Universiteit en is werkzaam als consultant voor (familie)bedrijven. Vanaf 2019 raakte hij betrokken bij de familieonderneming. Samuel ziet de balans tussen klantbehoefte en duurzaamheid als grootste uitdaging: “We willen relevant blijven voor onze klanten zonder tekort te doen aan een duurzame wereld. Dat vraagt om lange termijn denken en voortdurend inspelen op marktveranderingen. Daarbij houden we vast aan onze waarden en onze missie om klanten met hun opdrachtgevers mee te nemen in de mooie wereld van verantwoord tropisch hout.”
Lucas is eigenaar-directeur van het 100-jarig koninklijke familiebedrijf LC Packaging. Hij vindt het als de vierde generatie belangrijk om in te spelen op wat de toekomst vraagt: als zijn drie zonen het bedrijf willen voortzetten, mogen zij niet beperkt worden in hun keuzes. Lucas studeerde economie aan de VU en heeft met zijn bedrijf het transitieproces naar duurzaamheid in gang gezet – en het als kansrijker ervaren dan vooraf gedacht. ”Duurzaam ondernemen vereist aandacht voor het financiële-, het sociale- en het natuurlijk kapitaal. Pas als deze 3 goed in balans zijn, is er sprake van een duurzaam bedrijfsmodel!”
Migiel, partner Cyber risk services, heeft ervaring in diverse sectoren, waaronder transport & logistiek, water & energie, IT, productie, financiële dienstverlening, (lokale) overheden, automotive en bouw. Naast informatiebeveiliging en cyberweerbaarheid heeft hij ook ervaring met IT-carve-outs en integratie- en optimalisatiediensten.
Jacoline Plomp is senior impact- en duurzaamheidsexpert. Al meer dan twee decennia geeft zij strategisch advies over het meten, maximaliseren en managen van impact en duurzaamheid aan bedrijven, investeerders, maatschappelijke organisaties en overheden.