• Tjark de Lange is toegetreden tot de raad van commissarissen van Grant Thornton

Alphen aan den Rijn, 13 januari - Ing. Tjark de Lange (1967) is met ingang van 1 januari 2017 toegetreden tot de raad van commissarissen van Grant Thornton. Met zijn benoeming bestaat de raad van commissarissen van Grant Thornton nu uit drie externe leden: Paul Baart (voorzitter), Lizzy Doorewaard en Tjark de Lange. De raad van commissarissen heeft een toezichthoudende rol op het bestuur en is op 1 oktober 2015 geïnstalleerd.

De taken van de RvC zijn in overeenstemming met de bepalingen uit het rapport ‘In het Publiek Belang’. Belangrijkste taak van de RvC is de waarborging van het publieke belang, dit vertaalt zich in een toezichthoudende taak op het bestuur inzake de strategische koers, kwaliteitsbeheersing en toetsing risicomanagement, kwaliteit bestuurlijke besluitvorming en beloningsbeleid.

Over Tjark de Lange

Tjark de Lange is directeur van Kapp Nederland B.V. Naast zijn werkzaamheden bij Kapp Nederland is De Lange voorzitter van het Nederlands Handbal Verbond en vervult hij verschillende toezichthoudende functies. Zo is hij commissaris bij Van Gelder Groep, zit hij in de raad van toezicht van AMREF Flying-Doctors, is hij medeoprichter en commissaris van het Lisbon Council en is hij lid van het curatorium VNO-NCW.

Tjark de Lange: ‘An instinct for growth’ is voor mij een kernwaarde voor een gezonde bedrijfsvoering, waarbij groei geen doel op zich is maar de logische consequentie van goed werk leveren en dat ook laten zien aan onze stakeholders. Een bijdrage kunnen leveren aan het realiseren van duurzame groei en ontwikkeling met de ambitieuze financiële professionals binnen Grant Thornton is voor mij een prachtige uitdaging.